Höstbyxor -3 grader?

Har sommartid Lundhags Traverse m.fl. men dessa blir för enkla den här tiden av året.
Mina Pinewood Lappland Extreme är ju jättebra, men inget att gå runt på kontoret/storstan med ( de är lätt fodrade och vattentäta).

Funderar på Haglöfs Rugged II Mountain Pant som alternativ för att få lite "varmare" och ändå snygga användbara byxor. Har ni fler alternativ? Softshell kanske?

Jeans är varmare än Lundhags Traverse, så någon ofodrad byxa men som inte släpper igenom vind och kyla så enkelt. Stilrena då jag tänker ha dem på jobbet likaväl som på utflykter. Att sätta ned ett knä i fuktig mark utan att direkt bli genomblöt är också trevligt.

Pris är ointressant eftersom det kan dyka upp rea eller erbjudanden.
 
Instämmer med Ute Jämt. Är extremt nöjd med mitt par. Det enda negativa enligt mig är bensluten vars låsmekanism är av plast och ger ett lite klent intryck jämfört med resten av byxan.
 
^ what he said

Enda lilla nackdelen på en i övrigt perfekt byxa. Om Haglöfs la några utvecklingstimmar på åtdragningen av byxbenet vore jag glad.
//Per
 
Norröna Finnskogen

Norröna Finnskogen och ett underställ vid behov? Ventilation, vattentät bak och från knän och neråt. Svalbard heavy-duty-byxan är suverän också och snyggare i stan men tyngre och inte vattentät på knä/rumpa. Bor du i Stockholm finns den blå heavy-duty-byxan på outleten i Barkarby, grymt snygg färg som har utgått.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Johan123 Tvätta Dermizax i 40 grader? Kläder 8
borgward 66 grader i Göteborg Kläder 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.