Houdini fusion gear pants

Funderar på denna byxa men jag känner mej lite oviss.

Är det någon som har någon erfarenhet av den?

Antar att den är designad för minusgrader och skidåkning, hur tror ni den skulle funka om man även har den som lite allt-i-allo skalbyxa? Håller den tätt om man skulle använda den i höst-regnet också? Typ lite allmänt friluftsliv när det är lite kyligare ute, dock ej under nollan.

Hur funkar det att ha ventilationen på insidan av benen? T.ex. jämfört med att ha fullängds dragkedjor på utsidan av benen?

Hur slitstarka blir dom när man har stretchande material och softshell-paneler etc?

/Emil
 
Jag gillar starkt dessa byxor, men rekommenderar dig att ta en extra koll på fusion gear pants syster modell guide pants. Denna byxa är lite tajtare än gear pant och passar bättre till vandring och dylikt.

Byxorna är mycket slitstarka, har använt mina jättemycket och de är fortfarande om nya. Äger även jacken i samma serie och även denna är superfin....

Jag upplever inte att byxan är varm men jag har aldrig använd den i varmare väder. Runt 15 grader och neråt funkar den fint..

Vattentätheten har jag bara provat på min jackan och den funkar superbra.

Sen tycker jag helt klart att köpa kläder via Houdini är mycket bra. Kläderna håller superhög kvalité och deras miljötänk är superbra...

/ Niklas
 
Tack för ett bra svar!
Köpmotståndet minskar... =)

Har sneglat på guide-modellen också, och som du säger, den är nog inte fy skam heller.
Är dock lite sugen på att testa lite ledigare byxor, men jag anar att det kanske inte är optimalt vid längre vandringar.

Ser att friluftsland har erbjudande på gear byxan nu, dock så är det i en färg som jag inte hittar på den modellen på houdinis hemsida, kan det vara en fjolårsmodell som friluftsland säljer då månntro?
Någon som vet vad som isf förändrats på gear modellen sen tidigare år?

/Emil
 
Tack för ett bra svar!
Köpmotståndet minskar... =)

Har sneglat på guide-modellen också, och som du säger, den är nog inte fy skam heller.
Är dock lite sugen på att testa lite ledigare byxor, men jag anar att det kanske inte är optimalt vid längre vandringar.

Ser att friluftsland har erbjudande på gear byxan nu, dock så är det i en färg som jag inte hittar på den modellen på houdinis hemsida, kan det vara en fjolårsmodell som friluftsland säljer då månntro?
Någon som vet vad som isf förändrats på gear modellen sen tidigare år?

/Emil

Stämmer bra! Färgen är från en tidigare kollektion, tror det var från vinterkollektion 2013/2014. Vad jag vet så har det inte gjorts någon förändring på modellen när än färgbyten genom åren.

/ Niklas
 
Jag är inne på min tredje säsong med fusion gear byxorna och fusion gear jackan.

Har bara använt stället under vintertid. Allt från backen, till toppturen, till 10 dagars turen och allt där emellan.
Är supernöjd över kvalitén, hållbarheten och funktionen i plaggen.
De håller vind fantastiskt bra samtidigt som de transporterar fukt bort effektivt.

Med tanke på att de beskriver det som en "Hybrid-jacka/byxa" var jag lite skeptisk i början. Men nu inne på tredje säsongen har jag blivit överbevisad ett flertal gånger.
Speciellt förra vintern där regn varvades med snö var man än befann sig i norr.

Jag är en utav dem som är såld på Houdinis kläder då jag verkligen gillar kvalitén, slitstyrkan, stilen och såklart miljötänket!
Outdoor världen behöver mer miljötänk i sina kläd- och utrustningsprodukter !
 
Ja det bar sej inte bättre än att det blev affär. Blev gear-modellen.

Första intrycket var att byxan känns väldigt rejäl.Gott om plats inuti om man vill ha något under men ändå bra passform upptill så den inte bli hängig.
Passar mej perfekt!

Har inte hunnit testa den ordentligt ännu dock.
Blir spännande att se hur den funkar när det blir lite tuffare omständigheter.

Tack för alla kommentarer om byxan, det underlättade för mej.

/Emil
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Alvide Houdini Fusion Guide Pants (Fusion Gear Pants) Kläder 0
fredde314 Houdini Fusion Jacket Kläder 6
arvidsson.anna Houdini Pitch Jacket - någon som testat? Kläder 0
branfeldt Houdini Wooler Houdi, erfarenheter??? Kläder 14
alexl Houdini gånger två Kläder 10
Ringnes Houdini Power Houdi Kläder 4
niklasaxelsson Houdini Cloud Nine Kläder 0
samohtII Houdini Kläder 3
marquiizen Houdini mr. dunfri Kläder 0
marcusen Houdini Surpass Kläder 6
Kjallke Houdini guide pants Kläder 4
limmE Houdini houdi (M) Säljes Kläder 2
Smogz Andra märkens motsvarighet till Houdini Houdi? Kläder 4
loewen Houdini Kläder 1
Easthill Norröna Svalbard Flex1 Pants VS Houdini Motion Pants - Hurricane Kläder 3
tsebring Houdini Liquid Rock Pants för löpning? Kläder 4
oavsett.vad Houdini Motion Pants för dom svenska fjällen? Kläder 3
Charli28 Houdini switch jacket - tillräckligt varm? Kläder 0
Snubblaren Houdini? Kläder 24
packåsnan Alternativ till Houdini Men's Liquid Rock Pants? Kläder 9
ratfink Houdini Power Houdi....!?! Kläder 23
joanpann Houdini-brallor? Kläder 4
PJE Houdini Kläder 0
9219 Houdini Kläder 2
wintermania Haglöfs fusion, vettigt? Kläder 0
felldin Haglöfs fusion jacket Kläder 0
albjoh RP outdoor gear?? Kläder 3
Malindo Ternua - outdoor gear frân Baskien Kläder 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.