Garmin GPSMap 64st, kartor, BaseCamp/Mapsource mm

Jo, det verkar som om kmz-kartorna måste ligga i internminnet. Synd, eftersom jag tyckte det var en så fiffig lösning att ha dem på minneskort.

OS är Windows 7 Home Premium. MS är 6.9.1 och eftersom jag har det på skiva har jag antagligen installerat det därifrån. Sist jag använde det, dvs i våras, innan jag tappade bort min gamla eTrex Vista funkade det problemfritt.

Jag har inte Basecamp i den här datorn. Får kanske testa att använda det i stället. Är det några problem med att ha både MS och BC installerat i samma dator?

Förmodligen slutar det väl med FriPRO v5 i alla fall, även om jag tack vare Örnsätrarn tänkte att jag skulle slippa den kostnaden :)
 
Den enda version av MS som är aktuell är 6.16.3
Du kan hämta den här
http://www27.zippyshare.com/v/tpmHAeF0/file.html
Packa upp arkivet och kör .msi-filen, inte setup.exe så kanske det funkar bättre.

Det går utmärkt att ha både MS och BC installerat och köra dom samtidigt om man skulle vilja det.
Det går dock bara att köra en instans med BC medans det går att köra flera instanser av MS samtidigt vilket är bra då man planerar rutter eller vill titta på två olika kartor samtidigt.
 
Händer inget när jag försöker köra .msi-filen. Jag får frågan från UAC om det är okej, men sen händer inget mera. Ska jag köra setup.exe i stället?
 
Det alternativet finns inte. Installera är det enda alternativ jag får fram vid högerklick, se bild.
 

Bilagor

  • uppdat.png
    uppdat.png
    47.8 KB · Visningar: 435
Fick igång Basecamp i alla fall och lyckades till och med hitta upplåsningskoden till FriPRO från 2009. Jag är förvånad själv :)

Och BC hittar min GPS :)
 
BC kan nästan allt som MS kan och mycket mer om än något knöligare enligt min uppfattning. Men du vänjer dig nog...
Annars kan du ju avinstallera den gamla MS och installera 6.13.6 med att köra setup.exe , kan ju vara värt ett försök om du vill testa...
 
graylingman;761459 Jag tror den får ligga kvar sa:
Pixlarna i rasterkartorna blir naturligtvis synliga när man zoomar in för mycket i dem. I Fjällkartan motsvara varje pixel 10x10m och i terrängkartan 5x5m vilket är upplösningen i grundmaterialet till kartan. Vektorisering ger inte mer information men linjerna blir naturligtvis tunnare men inte mer exakta än de i rasterkartan. Tvärtemot kan de bidra till att man får en felaktig uppfattning om hur exakt kartan är. I det här fallet anser jag rasterkartan bättre då den ger en mer rättvisande uppfattning av noggranheten i kartdata.
 
Pixlarna i rasterkartorna blir naturligtvis synliga när man zoomar in för mycket i dem. I Fjällkartan motsvara varje pixel 10x10m och i terrängkartan 5x5m vilket är upplösningen i grundmaterialet till kartan. Vektorisering ger inte mer information men linjerna blir naturligtvis tunnare men inte mer exakta än de i rasterkartan. Tvärtemot kan de bidra till att man får en felaktig uppfattning om hur exakt kartan är. I det här fallet anser jag rasterkartan bättre då den ger en mer rättvisande uppfattning av noggranheten i kartdata.

Jo, detta är jag fullt på det klara med. Det var bara en förklaring till varför jag inte tar bort den förinstallerade kartan. Vid riktigt stark inzoomning känns det helt enkelt bättre, även om kartan inte är mer exakt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
johanssonol Fäste för Garmin GPSMAP 64st till snöskoter Navigering 3
rotebroelvis Garmin GPSMAP 64st Navigering 11
niking Garmin GPSMAP 67 och 67i Navigering 0
tholedo Garmin GPSMAP 66i - Frågor - Köpa? Navigering 10
vgurra Någon som prövat Lantmäteriets DGPS-korrektioner via NTRIP med Garmin GPSmap 6X ? Navigering 15
Kallebalik Problem med Garmin Gpsmap 62s Navigering 0
vandrafjäll Etrexe 30 eller Garmin GPSMAP 62s Navigering 7
Sundom Simo Garmin GPSmap 78 Navigering 8
cheflandell Garmin GPSmap 64s Navigering 3
Jörgen A Garmin GPSMAP 62s Navigering 4
mj4x4 Friluftskartan Pro V2 i en Garmin GPSMAP 421/521 Navigering 0
Ivara Koppla ihop Garmin GPSmap 60 med datorn Navigering 2
Ehrsa ang. Garmin GPSMAP 62st Navigering 3
spiff74 Värdering Garmin GPSMAP 60CS Navigering 6
Haggelito Magellan eXplorist XL vs. Garmin GPSmap 60CSx Navigering 3
BJK Garmin GPSMAP 60 CX vs CSx ? Navigering 5
lagerstrom Överföra svenska tecken till Garmin GPSMAP 60Cx Navigering 3
lagerstrom Ladda POI till Garmin GPSMap 60 Cx Navigering 2
spiff74 Strömförbrukning Garmin gpsmap 60cs Navigering 8
SNEN Garmin GPSMAP 76CS Plus Navigering 9
abel garmin gpsmap 60c eller 76 c? Navigering 7
PR Funktioner i Garmin GPSmap 276C? Navigering 6
tomassamot Garmin gpsmap 60c vs etrex vista c Navigering 7
spiff74 Radera kartor i Garmin GPSMAP 60 CS? Navigering 7
niklaz Minne: Garmin Vista C vs GPSMAP 60cs Navigering 16
jasåpådetviset Garmin GPSMap 276C och echolod Navigering 37
redtag1 Sjökort till en Garmin GPSMAP 76 ?? Navigering 13
jensbergman Garmin GPSMAP 76S Navigering 1
chuck Garmin gpsmap 76S Navigering 2
rackare Garmin gpsmap 162 Navigering 0
hsp Garmin 64 externa kartor Navigering 1
Welena Garmin 67i Navigering 11
thureb Få ut waypoints på kartbakgrund med Garmin Connect Navigering 12
tango Hur enkklast flytta gpx från Garmin gen 6 till skridskonätet? Navigering 3
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
GrodanW Garmin Explore app - ny karta? Navigering 1
Elvah Väderinformationen i Garmin Inreach Explorer+ Navigering 11
omni96 Garmin inReach mini 2 i Stockholm Navigering 2
e_palm Garmin inReach - smart, men se upp för snärjigt abonnemang Navigering 18
hsp Råd för att lära sig anv Garmin GPS ladda ner gpx filers osv Navigering 4
hsp Garmin 64 st som ej fungerar på uppladdningsbara batteri Navigering 18
rikard500 Garmin inReach utan abonnemang = ”tegelsten”? Navigering 6
tango Kanpplås Garmin 6-serien/Tactix delta? Navigering 4
Theoakstone Kartor till Garmin Legend hcx Navigering 0
rofri Garmin etrex 20 - ofrivilliga tryck! Navigering 7
errbe "Gömda" minnet i tex Garmin Nuvi Navigering 2
Malx Garmin Fēnix 5 Plus Sapphire Titanium Navigering 7
Gpsmap Kartproblem Garmin Navigering 1
DDeninger Problem med pulsmätning Garmin Fenix 5S Plus Navigering 6
stefanus Garmin Montana 700 Navigering 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...