Siurana i Januari

Hej alla glada!
Jag tänkte dra ner till Siurana i början av Januari för några dagar, är det någon som kanske är sugen på att hänga på?
Men jag tänkte också be om lite tips från folk som varit där, camping Siurana, är det där man bör bo? Hur kallt är det i Januari, jag har inget emot kyla och lite svalt när man klättrar är bara positivt men är inte förtjust i när det är så kallt att man knappt känner fingrarna mot berget.
Är det någon som åkt dit ner själv någon gång? Hur lätt är det att hitta klätterpolare på plats? Jag både ledklättrar och ledsäkrar förstås.... Samt pratar flytande Spanska...

Tack på förhand!

Rebecka
 
Jag har varit där i slutet av december och tyckte vädret var bra för klättring. Vi både i nå stuga på campingen men det var svinkallt där inne. Tjatade om extra element, kom en som knappt funkade tillsammans med ett gäng filtar. Det är trist när man behöver ha dunjackan på inomhus. Vi undviker nog stället om vi är där vid den tiden igen.

Jag vet inget om hur enkelt det är at hitta andra att klättra med.
 
Hej alla glada!
Jag tänkte dra ner till Siurana i början av Januari för några dagar, är det någon som kanske är sugen på att hänga på?
Men jag tänkte också be om lite tips från folk som varit där, camping Siurana, är det där man bör bo? Hur kallt är det i Januari, jag har inget emot kyla och lite svalt när man klättrar är bara positivt men är inte förtjust i när det är så kallt att man knappt känner fingrarna mot berget.
Är det någon som åkt dit ner själv någon gång? Hur lätt är det att hitta klätterpolare på plats? Jag både ledklättrar och ledsäkrar förstås.... Samt pratar flytande Spanska...

Tack på förhand!

Rebecka

Vi åker till Siruana i mitten på april, vi kommer ha bil och köra runt för bästa klättring... hur va din Januari resa? kom du iväg nåt.


/m
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...