Gissa bilder i Gävleborgs län

Jag tog en cykeltur under eftermiddagen och tog några bilder längs vägen, alla i färdriktningen. Det får bli en egen sida, då jag inte kan lägga in fler än tre bilder i ett inlägg.

Överst är en karta som visar inom vilket område bilderna ligger.

http://www.djuvfeldt.se/imgquiz.htm


Bild 1 tror jag är tagen i västlig rikning på vägen mellan Bäck och Hedesunda med Hedsunda vattentorn i bakgrunden.

Bild 2 vid Änges?

Bild 3 Mot Billing???

Bild 5 öster om Olofsborg i östlig rikning?

Bild 7 Motorbanan norr om Norra Brunn?

Bild 9 Motionsspåret vid Norra Brunn??

Resterande bilder kanske med avslut nära Berg för att fullborda rundan??

Tacksam feedback.

Thure
 
Tusan vad snabb du är

Bild 1 tror jag är tagen i västlig rikning på vägen mellan Bäck och Hedesunda med Hedsunda vattentorn i bakgrunden.
Rätt.

Nej, men du är på rätt väg.

Bild 3 Mot Billing???
Rätt.

Bild 5 öster om Olofsborg i östlig rikning?
Rätt. Ser du bussen på 56:an?

Bild 7 Motorbanan norr om Norra Brunn?
Rätt.

Bild 9 Motionsspåret vid Norra Brunn??
Rätt.

Resterande bilder kanske med avslut nära Berg för att fullborda rundan??
Jodå. Jag tappade tyvärr bort en bild som länkade ihop elljuspåret med skogsbilderna.
 
Bild 8

torde vara raksträckan väster om myren Fimur ? Vägen kröker mitt för myren, svårt att säga om det är norr eller söder om kröken........kommer du ihåg själv ?? haha
 
Bild 6

kan vara lilla svartvägen ner i grusgropen som motorbanan ligger i mitt för vägen till Olofsborg. Fotoriktning är östlig lite norrut
 
Bild 2, 6 , 8

Rätt allihop. Jag är inte så kinkig med raksträckan. Det skulle egentligen synas en kraftledning på den bilden, men min kameramobil är inte bättre än så här.

Det finns finns några bilder kvar att pricka in...
 
Sitter

och knåpar på detta och ser att du Thure prickar bild 5 på kraftledningen utmed vägen.....
Fattar inte hur du grejade det.....ser ingen kraftledning där........

Kom igen Thure berätta nu !
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...