Västerås

Vad sägs om...

...att gå med i friluftsfrämjandets lokalavdelning...

Det tycker i alla fall jag har varit trevligt, inte minst att träffa de andra som är med, åsså är blaskan bra. Vågar man säga att det finns en FB-sida ?

Normalkonsument av friluft
 
Halloj! 3 mil norr om västerås!!

Har intressen som vandring,även i fjäll och fiske,paddling.. har tillgång till två kajaker om det är någon som är intresserad av en paddeltur..
Har oftast med någon av mina två husky vovvar med men skulle va trevlig att lära känna friluftsfolk run om här i krokarna när ingen av vännerna har liknande intressen..

Uteliggandet bedriver jag mest mellan två träd altså en Jungel hammock pga av att här i trakter är det så jäkla stenigt och svårt att hitta tältplats så jag hänger istället.. få fjället blir de bivy eller tarp.

Ha de bäst!!!

/Tomas
 
Ytterligare en Västeråsare anmäler sig. Bor på Rönnby. Tiden i naturen går mestadels åt till fiske, geocaching och vandring i länet och kringliggande län. Vintertid styrs kosan mot Lofsdalsområdet med scooter- ,skidåkning samt fiske.
 
Västeråsare, bor på Gideonsberg. Har precis börjat bli aktiv inom friluftslivet igenom (var med i skogsmulle som liten) då jag fått upp ögonen för möjligheterna igen.
 
Relativt nyinflyttad som inte har så många friluftsvänner i Västerås.

Geocaching, klättring, paddling eller vandring? :) Jag är gärna på!
 
Pettersberg, gillar mest fiske, ska ta gå jaktutbildning som blir klar nästa sommar. Gillar bushcraft aktiviteter.


Jag skulle jättegärna vilja göra nått med folk i omnejden innan det blir minus om natten. Finns det intresse?
 
Hemvändare. Flyttar tillbaks till Västerås nu lagom till mars och början på sommarsäsongen. Har kört lite långcykling och på så vis kommit i kontakt med naturen, tältövernattningar, stormkök osv. Nästan ett år uppe i boden också som värnpliktig. Annars är jag hyffsat oerfaren även om jag varit i en del svampskogar som yngre med föräldrarna.

Kommer gärna i kontakt med folk som både cyklar och vandrar. Vill testa kajak och har intresse i att lära mig segla. Även testa på klättring och ja... äh, det mesta där ute som håller mig borta från datorn helt enkelt. Roligare om man är fler :).

Kommer bo på Vallby till en början, men är mer hemma på skallberget/gidde och gryta från början. Född 85.
 
Västeråsare bor på gideonsberg har oxå upptäckt friluftslivet tex långfärdskridskor vandring skidor eller bara sitta vid en eld och värma sig :)
 
Övernattniungsturer krokarna runt Västerås/västmanland

Halloj! är de några/någon som har lust o hänga med på övernattningsturer över en helg el nå liknande?
Jag e 38år och har en Siberian Husky som jag brukar ha med på turerna men de skulle va kul o träffa likasinnade som sällskap o byta erfarenheter med..

Brukar använda enmans tält el hängmatta men är de någon som inte har tält så har jag även en 7pers Tentipi så de finns den möjligheten också..

Vi kan ju börja med någon tur ev bruksleden till o börja med..

Hojtta till!!! :)
 
En suring här!
Just börjat ordentligt att paddlat kajak Men är lite mer van inom vandring och fiske.

Gun-valld: Kanske hänger med men brukar oftast köra solo, men kan nog vara rätt kul om man blir ett gäng!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...