Nedalshyttan självhushåll

Vad finns i Nedslshyttans självhushåll ( den stugan man behöver nyckel till då det är stängt på stationen)

Behöver lite information om hyttan .

Vatten ?
Värme ?
El?

Kärl att smälta vatten i ?
Sängar ?
Går det elda ?
Finns ved ?

Hur var skidleden till/ från sylarna
Hur var skidleden till / från storerikvollen

Med vänlig hälsning, Viktoria
 
Jag var där för tre år sen i mars.
Vatten fanns inte, det var snösmältning istället. Jag är inte helt säkert om där finns en ställa där man kan hitta vatten under vintern, men när jag kom till stugan var en grupp tyskar där för andra natten och de smältade snö...
Värme: Vedugn finns, men kannske även strömvärme (När jag var där var det redan för varmt från snösmältning ;-))
El finns.

Skileden från Sylarna - Helags för min del - var väldigt fint, med kanonväder - uppförs till Ekordörren hade jag en pistmaskinspår (några veckor efter transporten av den nya rastskydden) kannske liten mer krävande i lössnö - nerfarten var det liten pulversnö och en härlig glid.

Vidare mot Storeriksvollen var mycket upp och ner och ibland ont om snö, men en fin tur även där. Man skall verkligen följa vinterleden första delen, sjön är regulerad och isen kan vara svag vid Esnadammen.

Några av mina bilder finns här: https://www.flickr.com/photos/fjaellraev/albums/72157667724978030

Henning
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...