Knäproblem / Utförs / slalom?

Har fått problem med knät, jobbar som brevbärare och enbart nerför portar som jag får ont, problemen har varat i två veckor, skall till sälen och åka bräda samt skidor nästa helg, något spec att tänka på när man ska välja utrustning att hyra? Tror ni att knät kommer att ställa till det?
Vill också ha tips på bra knäskydd? Misstänker löparknä / pfss
Mvh :)
 
Hej!

Jag har själv meniskproblem som man avrått att operera eftersom den har skivat sig. För egen del kan jag vare sig löpträna eller gå raskt nerför en brant trappa. Däremot har slalom aldrig varit något problem vilket jag på ett sätt tycker är väldigt märkligt...

Vad jag kommit underfund med är att min knän tål rätt mycket men så länge jag inte utsätter dem för stötar. Så om du åker vanlig slalom och hoppar över parker och rails, skippar körning i "skogen" så kan det kanske fungera även för dig.

Jag åker nu två enveckasperioder per säsong och har inga problem att vara hela dagarna i backen!

Lycka till!

SnowrollerII
 
Hej!

Jag har själv meniskproblem som man avrått att operera eftersom den har skivat sig. För egen del kan jag vare sig löpträna eller gå raskt nerför en brant trappa. Däremot har slalom aldrig varit något problem vilket jag på ett sätt tycker är väldigt märkligt...

Vad jag kommit underfund med är att min knän tål rätt mycket men så länge jag inte utsätter dem för stötar. Så om du åker vanlig slalom och hoppar över parker och rails, skippar körning i "skogen" så kan det kanske fungera även för dig.

Jag åker nu två enveckasperioder per säsong och har inga problem att vara hela dagarna i backen!

Lycka till!

SnowrollerII

Go teori, skarig hård pist kan hugga och slå, skog är väl iofs att undvika då det innebär snabba oöverlagda svängar i bland. De ä la bara och prova och dra ner lite på det om det känns förmycket, glühwein och solterras eller varför inte ett Spa/ bastu är väl också OK:
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...