Batteribehållare?

Dagens batterier räcker länge, men inte för evigt. Jag söker därför en behållare i praktiskt format som rymmer ett lagom antal AA-batterier skyddat och vattentätt. Perfekt vore en behållare i någon lämplig plast med tätt lock som rymmer ett antal batterier liggande parallellt.

Jag har sökt i Clasisjöns katalog, men där fanns inte någonting ens i närheten. Har någon något tips?

AndersLj
 
Batterier

Uppladdningsbara batterier med laddare är bra för egen ekonomi och mindre skräp. Själv har jag beställt laddare och batterier a6.Och så har jag pannlampa med uppladdning som håller 4-6 timmar.
 
Biltemas burkar verkar passa mycket bra. Jag har också skuggat tråden från i våras om batterier, som var intressant.

Jag tackar. Så nästa gång det blir dags för vandring i Tyrestaskogen tar jag vägen förbi Biltema i Handen.

AndersLj
 
Re: Biltema

thureb; sa:
Men burkarna är små så se till att ha dem på ett bra ställe i ryggsäcken t ex tillsammans med verktygen så att du hittar dem när du är ute.

Det är bättre att ha batterierna närmare kroppen, åtminstone när det är kallt.
Den utnyttningsbara kapaciteten sjunker med kalla batterier och enl min erfarenhet är laddningsbara NiMH-batterier xtra temperaturkänsliga.

Annars instämmer jag i 'lovsången' till Biltema askarna, jag har flera stycken. Enda nackdelen är att det inte finns ngn ask för 2 st R03

Ett alternativ för den som ändå skall köpa laddningsbara batterier är att köpa ett, eller flera, 4-pack 2300mAh R6-batterier av märket Vanson hos Clas Ohlson, då ingår det en förvaringsburk
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q112q117q613&ic=N&sw=15968
Nr: 32-8312 149:-/4st


/Håkan
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.