8A Choppar borrbult!

Jens var för ett par veckor sedan och frågade markägaren Emil O vid Gerlesborg om han kunde få göra fler leder vid Huseberget, Gerlesborg, Bohuslän . Markägaren ville ej detta. Han fick nej!
Någon form av missriktad hämd planerades?!
Nu sågs en känd 8A aktivist !!! fira ned o choppa alla bb på leden "Malins torra läppar "fr 90 talet gjord av Mats Olofsson . Den fick en start fr marken -13 med några bb till. Markägaren har godkännt denna led och bb tidigare.
Strax innan försökte den kände provokatören som vanligt sprida ut desinformation på sin stora sida ,som han lever och tjänar pengar på , men dessa bb är legitima!!
Markägaren är nu förundrad och lite förbannad!
Vad vill han/8A ?
Ska vi ej respektera etablerade leder som är legitima?
Varför ska någon respektera hans etablerade leder eller hans vänners?
/Joakim Olofsson , BKK
 
*har inget direkt med inlägget att göra*
Är det bara jag som anser att det verkar kastas skit fram o tillbaka mellan visst folk på utsidan och visst folk på 8a? tycker det verkar vara såhär varje gång, går det inte ha en saklig konversation istället för smutskastning?
 
Jag uppskattar i allafall att bli uppdaterad om fakta.
Detta har varit infekterat i många många år nu dessvärre...
Följde en gång i tiden det hela på 8a, men är nu nästan aldrig inne på sidan, delvis på grund av flytt till Norge och del i ny "klätter-community". Finns diverse konflikter här också, men inte lika illa som i Sverige.
Har inte full insikt längre i hur det utvecklats men hoppas det leder fram till något gott på lång sikt...
 
Men kan det inte gå från obevisad fakta då ut med vem det är om det nu är en välkänd person..... med tanke på att på 8a som du nu påstår att det är en person från, har ingen gått ut o tagit på sig ansvaret, rent av sagt att det är någon annan?
 
Nej rena person angrepp ska bort.
Men så är det ju inte här.
Jag tänker varken hänga ut specifika personer på nätet eller polisanmäla någon.
Person angrepp o falska påståenden och andra påhitt får oseriösa nätsidor hålla på med.
Det går ju inte uttala sig på en sida som tex censurerar bort åsikter som är riktiga pga att redaktören inte gillar dem och som sedan tas bort.
Sådant här irrationellt beteende /terrorism som detta (förstörandet) slår bara tillbaka mot hen tillslut.
Ingen lokalt här vill ha bråk men sådant skapas hela tiden ensidigt från utomstående.
Varför och hur ska någon få respekt och förtroende för dessa individer igen??

Nä nu släpper jag detta men man upphör inte att förundras över människans idioti.

Ut och klättra nåt kul istället med er!
/JO
 
Jag är inte klättrare, men som helt stående vid sidan förvånas jag av två saker jag tycker mig se i klättrarvärlden:

1. Man är förbaskat osams.
2. Man glömmer utrustning vid klätterställena hela tiden.
[emoji6]
 
1. Man är förbaskat osams.
Hur du inga stött på roder vs skädda diskussionen? Eller om man ska kunna rolla eller inte?

2. Man glömmer utrustning vid klätterställena hela tiden.
Lokala paddelklubben ser man lappar hela tiden om tappade och kvarglömda saker. De efterlyser ju knappast här utan på den lokala klubben's anslagstavla. Klättring som sker ute på klippor sker oftast utan klubb arrangemang, där av mera publika efterlysningar.

Människor är människor, oavsett vad de sysslar med...
 
Hur du inga stött på roder vs skädda diskussionen? Eller om man ska kunna rolla eller inte?
Nu har jag inte så stor koll på varken klätter- eller paddelvärlden, men spontant tvivlar jag på att dessa diskussioner är lika infekterade, om inte annat därför att det knappast påverkar dig om jag har roder eller skädda eller kan rolla eller inte. Om jag går och bultar/choppar en led du gillar kommer det dock att direkt påverka dig...
 
ja jag bra anser att sålänge det finns två läger inom klättervärlden som bara står o kastar skit på varandra så kommer det inte gå någonvart, är det inte bättre att försöka vara sakliga i fågan istället och faktiskt komma på en lösning även om det är en jävla kompromiss. bara jävligt trött på att det finns Jens som står o skriker i ena hörnan, och JOGranit som står i andra och skriker på samma nivå, sen BKK i mitten som inaktiv domare? ta det här som personangrepp eller inte, men nånstans måste det ta slut på smutkastningen eller så förstör det bara mer för klättervärlden i sverige än vad det redan gjort.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jaketoad Borrbult... Klättring allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.