hej alla tack för svaren jag fått, har en liten fråga till
seobserver

kroppsister vad är det och vad kan jag använda det till? du får gärna förklara :)

/G
 
Är det inte nån religion/kultur som anser att det ena handen är "smutsigare" just för att den används vid toalettbesök? De äter alltså alltid med den ena handen och använder den andra till skitiga göromål.

Eller är detta bara nån gammal fördom?


Det stämmer, i Indien gör man så. Det har inget med religion att göra, vad jag fattat det som, utan att man använder ena handen att torka sig med (vänster om jag inte minns fel). Den andra handen äter man med och hälsar med.
Det förekommer kanske i fler kulturer också, men Indien är jag säker på.
 
Det stämmer, i Indien gör man så. Det har inget med religion att göra, vad jag fattat det som, utan att man använder ena handen att torka sig med (vänster om jag inte minns fel). Den andra handen äter man med och hälsar med.
Det förekommer kanske i fler kulturer också, men Indien är jag säker på.

Förekommer också i andra delar av asien som Malaysia t.ex.

/mattias
 
Vitmossa för baken fungerar kalas bra (även annan mjuk mossa går fint). Asklutlösningen kan man spä ut och tvätta sig själv och kläderna i. En liten fälttvättpåse av sönderrivna björkblad (eller ännu bättre såpnejlika) och vatten kan användas för mindre plagg. Skaka den ordentligt så det bildas lite lödder. Till munnenhygienen kan kåda användas som är starkt bakteriedödande. Huvud, armhålor, händer, skrev och fötter är viktigt att hålla i prima skick.

/mattias
 
mattias n

Till munnenhygienen kan kåda användas som är starkt bakteriedödande.

kådan ska man ta en liten bit kåda och lägga i en kopp vatten och röra ut det och sedan använda det som munsköljsmedel kanske?

/G
 
mattias n

Till munnenhygienen kan kåda användas som är starkt bakteriedödande.

kådan ska man ta en liten bit kåda och lägga i en kopp vatten och röra ut det och sedan använda det som munsköljsmedel kanske?

/G

Kåda förekommer i allt från en klar "vattendroppe" till hårt gulaktig kåda. Försök hitta ren vitaktig mjuk kåda. ta en bit i munnen och håll den där, tugga inte, tills den är kroppstempererad börja tugga försiktigt. Prova dig fram vilken kåda som funkar bäst.

/mattias
 
Är det inte nån religion/kultur som anser att det ena handen är "smutsigare" just för att den används vid toalettbesök? De äter alltså alltid med den ena handen och använder den andra till skitiga göromål.

Eller är detta bara nån gammal fördom?

I östafrika äter man av tradition enbart med den högra handen.....
 
Jag funderade på en sak. Här i norra Europa där vi har trelagers fluffigt dasspapper, spolar ut en halv deciliter piss med tio liter klorerat dricksvatten och har tillgång till all världens mat i närmaste ICA. Vi har dessutom hus som inte faller ihop när det blåser, inga vilda djur som äter upp ens barn eller något direkt farligt alls, förutom trafiken då. Vad gör vi här uppe i trygga mellanmjölkslandet? Jo, vi går ut i naturen och försöker "överleva" och tycker att det är häftig som f*n. Att vara småblöt, småhungrig, trött och skitig lite här och där, det är skitcoolt.

Det finns ju en hel uppsjö med vikingabyar och annat fräckt. Varför inte bygga slavläger eller bondbyar med folk från 1700-talet eller bygga en kopia av Londons slum.
Just det, det kallas ju LAJV och är ännu ballare. Det händer ganska ofta att alver, riddare och annat knytt kliver in på Konsum i Högsäter :)

Duger inte det så kan man ju alltid anmäla sig till Expedition Robinson, som i år verkar närmast likna ett japanskt fångläger än en camouflerad lyxsemester. Äntligen.

Jo, det skulle vara ironi alltihop, bara så ni vet :)
 
Jag funderade på en sak. Här i norra Europa där vi har trelagers fluffigt dasspapper, spolar ut en halv deciliter piss med tio liter klorerat dricksvatten och har tillgång till all världens mat i närmaste ICA. Vi har dessutom hus som inte faller ihop när det blåser, inga vilda djur som äter upp ens barn eller något direkt farligt alls, förutom trafiken då. Vad gör vi här uppe i trygga mellanmjölkslandet? Jo, vi går ut i naturen och försöker "överleva" och tycker att det är häftig som f*n. Att vara småblöt, småhungrig, trött och skitig lite här och där, det är skitcoolt.

Det finns ju en hel uppsjö med vikingabyar och annat fräckt. Varför inte bygga slavläger eller bondbyar med folk från 1700-talet eller bygga en kopia av Londons slum.
Just det, det kallas ju LAJV och är ännu ballare. Det händer ganska ofta att alver, riddare och annat knytt kliver in på Konsum i Högsäter :)

Duger inte det så kan man ju alltid anmäla sig till Expedition Robinson, som i år verkar närmast likna ett japanskt fångläger än en camouflerad lyxsemester. Äntligen.

Jo, det skulle vara ironi alltihop, bara så ni vet :)

anledningen till varför just jag lär mig om överlevnad i naturen är att jag vill vara lite säkrare än dom flästa människor, har några anledningar till varför just överlevnad i naturen är just det perfekta, verichip tex har ni hört talas om det? en hyfsat ny teknik, det är iaf ett chip som människor kommer troligtvis att använda snart världen över,och den som inte använder chipet, tja den kan inte handla, och ska man jobba då får man sämre lön om man inte har chipet... det finns folk som har chipet just nu och har bättre löner, det är många goda ting som chipet gör men det finns stora problem med dem också kan säga några


Bra:
1.smidig handel
2.bättre lön
3.inge kreditkort/mynt behövs
4.ha information om dig på chipet så läkare snabbt kan se lite information om dig så om du är allergisk tex mot något och behöver nån annan medicin i stället för nån annan tex
5.tjuvar har inge pengar att ta


Dåligt:
1.övervakad
2.enligt bibeln går man evigt förlorad för man allierat sig med det onda, alltså hamnar i helvetet effter döden...

för typ 3-4 år sedan hörde jag att i usa så har 60 sjukhus verichip så de har vel börjat lite smått med att sätta in chipet i människor.
finns även matbutiker med chipet, även pubar


finns mer för och nakdelar men tänke ta det lite lätt bara


här är en verichip hemsida:
http://www.verichipcorp.com/

-------------------------------------------------------------------------------------

plus några anledningar till varför just det blir skogen för min del, men det behåller jag för mig själv, vill inte skriva mer just nu:)

/G
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.