för mycket tid vid datorn?

Ja fnöskesvamp som jag sågat i tunna skivor med bandsågen, som nu torkar o skall läggas i asklut, för att sedan Torkas/bankas ut till användbart fnöske o tända med.
Du hittar svampen växande oftast på träd.

Ibland när det varit lite ont om tid har jag kokat tickan färsk, skivad i asklutlösning och det har funkat lika bra tycker jag.

/mattias
 
Det är nödvändigt att spendera lite tid på forumet, så man kan låta sig övertygas att det är en god idé att ge sig ut i naturen trots regn och jordbävningar. Och hur skulle man komma på idéen att grilla gammal grävling i ugnen om man inte tittade in här då och då?
 
Sitter vid datorn gör jag för det mesta när jag har några minuter över. På den tiden skulle jag inte hinna ta mig ut i skogen.

Sen har jag ju även andra intressen är friluftsliv, jag anser t.ex. inte att det är ett slöseri med tid när jag sitter vid datorn och sorterar igenom alla bilder jag tagit.
 

avslutad210712

Gäst
Eftersom vi själva inte kan hålla oss från utsidan så får jag välan föreslå att utsidan stängs ner ett dygn per vecka. Eller kanske två. Fast när jag lika är igång så stäng ner den helt och hållet.
 
När man är skadad är det väldigt fint att man kan sitta vid forumet och åtminstone njuta av andras upplevelser och ha möjligheter att planera för nästa äventyr. Har just nu ett djävla diskbrock och kan inte gå längre än 50 meter. Kan cykla och håller kondisen med ca 3 mil per dag......
 
Tar man inte bara det tunna näst längst ut på svampen? Så har iaf jag gjort.

Det som man ska ta har en konsistens och ett utseende ungefär som kork (innan det är lutat och bankat).

Men det är nog betydligt smidigare att såga svampen i skivor med bandsåg och sen luta och banka hela skivorna. De delar man inte behöver lär vara lättare att få bort då än när man ska försöka skära bort dem innan.
 
Vilket jobb när det går att sno tamponger av frugan istället......
"Same shit but different"

Ja, varför ska de hålla på att envisas med gamla saker egentligen? Varför ska man sova utomhus i rusk och regn när man kan sova i dubbelsäng, varför ska man gå ut och klampa i naturen när man kan åka bil etc...

Hoppas att du råkade fyra av föregående inlägg innan du tänkt färdigt.
 
Nej, inte direkt.
Varför göra en sak krångligt när man kan göra det enkelt med samma funktion?
Samtidigt förstår jag att det kan vara kul att göra vissa saker så att man vet att man kan.
 
Ja, varför ska de hålla på att envisas med gamla saker egentligen? Varför ska man sova utomhus i rusk och regn när man kan sova i dubbelsäng, varför ska man gå ut och klampa i naturen när man kan åka bil etc...

Hoppas att du råkade fyra av föregående inlägg innan du tänkt färdigt.

Helt rätt!
Varför ha Gore-tex när man kan ha älgskinn, varför ha strumpor när man kan ha skohö, varför ha kniv när man kan ha en bit flinta, varför ha ryggsäck när man kan ha en skinnpåse på axeln, varför ha kompass när man kan orientera efter solen etc....
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.