för mycket tid vid datorn?

hur mång frilufsare har tänkt att det skulle vara bättre att gå ut i skogen en sitta vid datorn ?

taken slog mig i går kväll, jag skulle ha varit ute och fiskat i stället för att sitta här,
lördagar och söndagar, är dom dagar i veckan som jag är ute, vädret spelar ingen störe roll,
men i bland när jag får tid över, sticker jag ut mitt i veckan också,
men inte den här veckan, jag får lite dåligt samvete över det,

fan!! jag tar mina saker och sticker nu,
frugan vill också följa med, hon ska meta brax säger hon,

hej så länge!
 
Visst är det härligt att va ute... Stack ut och fiskade i går och längtar redan ut igen.
Fyra timmars spöregn spelar ju ingen roll när man sitter under en press och dricker öl medans brasan värmer, lite synd på fisket bara. men det blev iallafall 2 stycken regnbågar som tillagades i medhavd Aburök.

http://www.youtube.com/watch?v=4J__nFWLqZc
 
Tanken har slagit mig också. Det är alldeles för lätt att sitta ner 'en stund' och så rinner tiden/livet/fritiden förbi och det är dags att sova....igen.
Men fördelen med ett sånt här forum är ju att man liksom måste ta sig ut för att ha något att prata/skryta/diskutera om. Så som alltid hänger det på en själv hur och vad man vill ha ut av livet/datorlivet.
 
Härligt, ut med er andra också.

Lattjo att detta skrevs i Överlevnadsforumet, är det så illa :)
Hörru clindh !
Kan inte du fixa en forumfri dag åt oss på utsidan så vi kan va ute en gång i veckan i naturen istället för att sitta på våra f... bakar o glo på inläggen hela veckan ???
De e ju väldigt förslappande att ha forumet som hindrar en att ta sig ut i skogen då det alltid finns en kul tråd att följa...
Jag menar, du måste ju ta lite ansvar för oss alla här på utsidan som inte kan slita sig från denna eminenta webbsida...

Jag va förresten ute o fixa fnöske i dag som jag torkar i ugnen just nu till frugans ständiga tjat om va fanken är det du har i ugnen som luktar?
Tänker på den kommande vintern , då det ska tändas värmande brasor...
 
Ja fnöskesvamp som jag sågat i tunna skivor med bandsågen, som nu torkar o skall läggas i asklut, för att sedan Torkas/bankas ut till användbart fnöske o tända med.
Du hittar svampen växande oftast på träd.
 

Bilagor

  • fnöskesvamp.jpg
    fnöskesvamp.jpg
    3.6 KB · Visningar: 858
Sitter ju vid datorn efter att ha varit ute,inte istället för,när man lika ser en film med ena ögat och kvällsfikar med ena handen och småpratar om man har nån att småprata med.
det förtar väl ingen uteaktivitet,eller???
 
hur mång frilufsare har tänkt att det skulle vara bättre att gå ut i skogen en sitta vid datorn ?

Jag instämmer i att det ibland är lite väl lätt att ägna sig åt "tangentbordstrekking" i stället för utevistelse. Men här på Utsidan finns ju så många intressanta och nördiga trådar att bli snärjd i! Helt meningslöst är det nog inte för man kan ju få många tips på bra och roliga saker som man kan testa själv när man väl kommer ut i skogen.
 
Jag va förresten ute o fixa fnöske i dag som jag torkar i ugnen just nu till frugans ständiga tjat om va fanken är det du har i ugnen som luktar?
Tänker på den kommande vintern , då det ska tändas värmande brasor...

Hehe eller smälta grävlingfett i en 40 m2 tvåa! Lite grävling doft blev det allt;) Frugan tål det mesta efter det...

/mattias
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.