Bo i skogen?

tåliga kläder som är lätta att laga, det ska gå att repareara enkelt och återfå fullgod funktion med enkla medel och verktyg man änå har med, allt går sönder, det är bara en fråga om tid.


djuren vet att du är där oavsett om du luktar ariel eller svettgubbe..
 
jag vet inte så mycket hur andra gör och har, men jag tycker att mina kläder tar väldig mycket stryk,
flis tröjor och byxor får stora hål av gnistor, ( vinter tid )
och skor går sönder av att vandra på ojämn mark, och gummistövlarna börja läcka,
sist när jag var ute, så fasnade en ben ficka i en gren, så det blev hål. hatten jag har andvänt i sex månader nu i skogen, har det vaderande bandet på insidan, lösts upp. mm,
och jag har ingen tvätt mani så att jag måste tvätta mina skogs kläder hela tiden, så det kan inte vara sönder tvättade, jag har en idee om att man smälter in bättre med djur livet i skogen om man inte luktar tvättmedel.

så ska man bo i skogen bör man nog lägga pengarna på riktigt bra kläder,
det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder,,

Någon tvättmaskinsreparatör berättade för mig att slitaget på kläder normalt är 80% från användning och 20% från tvättning i maskin och eventuell torktumling.

Hur mycket grejorna slits beror mycket på hur man rör sig. Men modell och materialval betyder massor också. Titta på vad bönder, samer och skogsarbetare använder.

Thure
 
tåliga kläder som är lätta att laga, det ska gå att repareara enkelt och återfå fullgod funktion med enkla medel och verktyg man änå har med, allt går sönder, det är bara en fråga om tid.


djuren vet att du är där oavsett om du luktar ariel eller svettgubbe..

jodå,, !! djuren vet nog att jag är där, men det är inte för jag att det luktar ariel i alla fall,
mina kläder brukar lukta våta löv och rök,, och det är inte under kläder jag pratar om här utan långärmade tröjor,byxor och jacka.

jag vet att det var vanligt för trapers att förvara sina klader ute i skogen, så att dom skulle lukta skog
när dom var ute och jagade, indiener bruka basta och sitta i röken av elden, för att kunna dölja sin egen lukt så mycket som möljligt,
 
jag vet inte.. hundar kan man inte lura i alla fall, man kan stoppa upp en granruska i arslet det hjälper inte.. jägarens normala bytesdjur går primärt på sin och hörsel men visst även doft, dock tror jag mer på vindriktingen än att kläderna luktar skog, kroppsdoften går igenom ändå.
 
jag vet inte.. hundar kan man inte lura i alla fall, man kan stoppa upp en granruska i arslet det hjälper inte.. jägarens normala bytesdjur går primärt på sin och hörsel men visst även doft, dock tror jag mer på vindriktingen än att kläderna luktar skog, kroppsdoften går igenom ändå.

jag tror inte det kan skadar att lukta mindre,
 
Senast ändrad:
Har haft min gamla M65 jacka i skogen i snart 20 år. Visst det är ingen sjönhet men funkar än. Snickers brallorna håller bra än så länge men ryggan som har 22 år på nacken har definitivt passerat bäst före datumen.

För skogsliv tycker jag det ska vara tåliga inte allt för dyra kläder som man enkelt själv kan laga. Har sett gore tex jackor börja brinna och det är inte så kul, de kostar ju en del och brinner väldigt bra!

/mattias
 
Har haft min gamla M65 jacka i skogen i snart 20 år. Visst det är ingen sjönhet men funkar än. Snickers brallorna håller bra än så länge men ryggan som har 22 år på nacken har definitivt passerat bäst före datumen.

För skogsliv tycker jag det ska vara tåliga inte allt för dyra kläder som man enkelt själv kan laga. Har sett gore tex jackor börja brinna och det är inte så kul, de kostar ju en del och brinner väldigt bra!

/mattias

jag har en M65 jacka också men har aldrig kommit överens med den,
 
vad Lars Fält sa,

Lars Fält sa en gång: Om du vill veta hur du ska klä dig så titta på dom som bor där..

jag tror inte det bor så mycket folk här i skogarna runt västerås,
det skulle i så fall vara en och annan hem lös stackare, man får byta ut ryggsäcken till en ica kasse,

det har hänt några gånger att jag springer på ställen där det syns att någon har bott eller bor på,
när det har hänt, brukar jag försöka gå runt, även om det bara är en glänta eller ett utrymme mellan två stenar, så är det ett ställe någon kallar hem, och det tycker jag man ska respekteras,

för, jag brukar bli irriterad, när man har slagit läger ute i skogen och helt plötsligt kommer det en helt främande person in klampand rätt in i lägret från ingenstans,

jag vettetusan, jag tycker det är ofta man springer på folka som vill snacka, i bland i timmar, hela min dag i skogen går i bland åt att försöka bli av med någon lirare jag inte känner,, eller vill känna,
var kommer allt folk i från, om dom är snack sjuka vad gör dom då i skogen, har skogen blivit någon form av mötes plats för folk som är snack sjuka,,
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.