Liten yxa?

Kolla in Husqvarnas sortiment på yxor. Där finns det en liten lätt trevlig yxa för ca 200kr. Kan rekommendera den starkt.

/Mats
 
weterlings yxa

Jag har en fiskars yxa som är jätteliten och smidig men framförallt vass. Det var nått år sedan jag köpte den men de finns kanske fortfarande att köpa. Det sitter ett tygskydd på den som täcker yxhuvudet som går att fästa i bältet. Den är ca:2 dm lång så den är jäkligt smidig.
//Ryman

Jag är jättenöjd med min wetterlings yxa som jag köpte på biltema för 300 kr. Den är handgjord och vass utav bara hel##te, har skurit mig 2 ggr på den. Innan den hade jag en hultafors yxa och jag kan bara säga att wetterlings yxa känns väldigt mycket bättre än Hultafors yxa. .Wetterlings är den bästa yxan jag haft hittills
 
Kör med Fiskars minsta, klyva ved är inget problem, inte heller kapa slanor.
Ska man klyva rejäla bumsingar så får man dunka på med ett vedträ på yxnacken, men det går.
Och jag fick med det "snygga" hölstret som en frågade efter.
 
Gränsfors

Säkert redan någon som har nämnt det, men jag skulle rekommendera Gränsfors "Lilla yxa"
eller deras "Vildmarksyxa"
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...