böcker till skogen som tål

Jag skulle aldrig riva sönder boken jag skulle ha skannat av sidorna och skrivit ut på färgskrivare och sedan plastat in dessa i stället för bokens sidor. Blir de utnötta är det ju bara att skriva ut en ny sida och plasta in- Boken förvarar man sedan hemma inomhus.

Visst kan man diskutera laglighet i att skanna av en bok. Men om man har köppt en bok och skannar av för att använda utskriften för eget bruk och inte delar med sig till andra så är det nog ingen som kan sätta dig i fängelse för det. Man fåt väl göra kopior på egna musikskivor för att spela i bilen och förvara orginalen hemma. Det är väll vid själva spridandet av upphovsrättsskyddat material som man begår ett brott eller att ladda ned utan att betala till upphovsrättsinnehavaren Har man köpt en bok har man ju betalat för den.

Men om din plan är att "leva i skogen och inte återvända hem för att köppa nya böcker" så kommer du ha lärt dig utantill vad du behöver veta innan du slitit ut boken. Att lägga in materialet i mobilen faller ju också bort med tanke på att betteriet i mobilen troligen kommer att vara slut långt innan boken är utsliten. Om man inte återvänder tillbaka till civilisationen för att köpa en bok man anser sig behöva så lär man ju knappast ge sig tillbaka för att ladda telefonen.

*Jag skulle aldrig riva sönder boken jag skulle ha skannat av sidorna, jo det har du nog rätt i att man kan

*Men om din plan är att "leva i skogen och inte återvända hem för att köppa nya böcker" så kommer du ha lärt dig utantill vad du behöver veta innan du slitit ut boken, true true men skönt att ha böckerna så väl skyddade som möjligt så man kan ha dom kvar så länge som möjligt, är ju skönt att ha böckerna kvar nära till hands ifall man skulle ha glömt några små ditaljer

*Att lägga in materialet i mobilen faller ju också bort med tanke på att betteriet i mobilen troligen kommer att vara slut, det går lätt att ladda up i skogen av solseller eller veva in ström finns endel saker att kunna få ström ifrån men jag kommer nog inte att ta med mobil efftersom den troligtvis går sönder effter några nätter av fukten/kylan
 
Stoppa in boken i dubbla ziplockpåsar och sitt under regnskydd när du ska läsa.
Varför göra det så krångligt?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.