Primus

Jag hade lite strul med mina två piezo tändare, den ena till mitt mirco stove(äldre modell), hade helt enkelt smält ihop av värmen...säkerligen pga att jag använt ett alltför tätt vindskydd.
Den andra till min micron lantern - mesh steel, som hade slutat fungera.

Mailade primus med bilder på dom isärskruvade piezotändarna och det var absolut inget problem, utan ett par dagar senare så kom två nya piezo tändare i postlådan - Gratis :)!

Det med tanke på att jag har haft dom en del år så är det väldigt bra service, sånt som får en att lita på märket och köpa det åter när det blir dax för nyinköp av kök eller kastruller :)!

Tack Primus för bra kundservice.

/A
 
Alltid en fördel med etablerade och seriösa märken som tar ansvar för kunden.

Köpte ett Primus Express Stove Kit på halva priset igår... Kändes prisvärt iaf och ser hyfsat robust ut(tänker på gasreglaget osv..).
 
Jag hade mycket bra mailkontakt med Primus angående en Primus Powerlighter som inte tände längre. Fick rådet att skicka in den, trots att den var gammal och saknade kvitto. Tillbaka kom en ny välfungerande efter några dagar. När samma sak hände med tändare två efter något år kunde jag maila samma kille som då gav mig tips på hur jag kunde felsöka och åtgärda själv, vilket funkade fint.

Genomgående väldigt trevlig och snabb kontakt!
 
Första positiva inlägget på länge! Bra där! Mer sånt.

Då vill jag haka på.

Primus har gjort en felsökningsvideo för sitt Omnifuelkök på sin hemsida. Mannen som pedagogiskt tar upp problem som kan uppstå talar vårt tungomål och den har en engelsk översatt textremsa. Miljön där det spelas in är inte på världens högsta berg utan i en liten verkstad i källarmiljö. Fantastistiskt!

Primus har en engagerad medarbetare som till och från tittar in här och ger tekniska råd kring deras kök. Uppskattat!

Jag är supernöjd med mitt kök.

Allt det här uppväger en liten Primusflaska som läkte ut min fina Whisky. (Flaskan är numera borttagen ur sortimentet.)

Där har exempelvis Silva något att lära av Primus när det gäller deras webbsida.
 
Senast ändrad:
Primus är suveräna

Två gånger har jag fått presentkök som varit plundrade. Att butiksråttor har långa fingrar rår ju varesig bodarna eller tillverkarna för. Men lika trist är det var gång.
Ett samtal med Primus så lovade de och sände ett nytt komplett kök till mig. En helt fenomenal service, högsta betyg! Så underbart proffesionellt.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.