Gissa position

Tack för hela kvällsbilden, stämningsfullt. Vandrat nerför sluttningen till höger på lilla bilden, tyckte jag kände igen mig.

Här kommer en ny bild. Lite morgonsol efter en natt med ösregn. Vad heter denna sjö?
 

Bilagor

  • IMG_1785.jpg
    IMG_1785.jpg
    265.5 KB · Visningar: 384
Det är väldigt likt Suliskongen som sticker upp ovanför bergskammen i höger bildkant. Terrängen vid sjön är karg så jag gissar att det är Vassjajavrre strax väster om Pieskehaure.
 
Bra gissningar av er båda! Men vi är i Sverige, vilket verkar vara en oskriven regel i den här tråden. Det är en annan mycket karaktäristisk topp som ni skymtar, den ligger också vid Laponia-området ...
 
Här har jag förbannat mig själv för att jag missat en del platser på sista tiden som jag borde ha tagit och när jag nu sitter med ett glasklart svar väljer jag att vara tyst och ge nån annan chansen. Hoppas det är ok att "tjuvsaka"...?
 
Här har jag förbannat mig själv för att jag missat en del platser på sista tiden som jag borde ha tagit och när jag nu sitter med ett glasklart svar väljer jag att vara tyst och ge nån annan chansen. Hoppas det är ok att "tjuvsaka"...?

Helt OK att "tjuvsaka" bara man inte talar om det. Att säga att man har svaret men inte avslöjar det gör att jag avstår gissning.
De flesta vandrar nog inte här trots att det är den lättaste vägen. De flesta väljer att följa den markerade leden som är lite längre och innebär fler höjdmeter.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...