Robens??

Jag har erfarenhet av Robens tält, dock inte just den modellen. Mitt Robenstält (Fortress 3) har funkat bra, det stod emot flera dagars regn och har hållit ihop bra. Robens har väl inte världens lättaste tält generellt, men det vet man ju när man köper det. Jag har inte använt tältet jättemycket, det blev två veckor på Lofoten förra sensommaren. Men jag har som sagt inget att anmärka på, mycket tält för pengarna.
 
Hej

Jag har ett familje/campingtält. (Robens Klondike) som köptes främst för att jag inte ansåg mig ha råd med ett Tentipi. Väldigt positiv till kvalitén på detta. Gott om utrymme, lätt att sätta upp och möjlighet till kamin. Har dock ingen erfarenhet av deras lättare vandringstält.
 
Köpte två Caucasus 600 dunsovsäck för väldigt lite pengar när outnorth hade super-rea, tror jag gav 2500 för båda. Första intrycket är väldigt bra. Haft dem på en sommartur lite norr om Kiruna. Där blev de såklart lite väl varma även om temperaturen kröp ner mot ett fåtal plusgrader. Så märkningen på comfort stämmer säkert.

Väldigt fluffiga och bra funktioner. Kommer med både vattentät packsäck och meshsäck för förvaring vilket är praktiskt för mig som håller mig mycket på vatten.

Får återkomma om några år för slitage, men nu har jag verkligen inget att anmärka på.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.