Musiktipsartråden!

Ibland när jag stressar på kontoret, trängs i tunnelbanan eller får Falling Down-vibbar i en alldeles för välbesökt livsmedelsaffär brukar jag vilja lyssna på sådant som inger samma känslor som jag får när jag är ensam ute i naturen. Något lugnt och vackert men med en smygande dramatik och mellankoli. Då brukar valet allt som oftast falla på Loscil som är en artist som gör svävande, suggestiv och repetetiv elektronisk ambientmusik. Utifrån album- och låttitlar kan man se att han ofta inspireras av havet vilket jag också tycker märks i musiken. De gånger jag suttit ensam på klippor på skärgårdsöar och stirrat in i morgondimmorna har känslan varit väldigt mycket som Loscil låter.
 
På tal om Petra Marklund som jag nämnde innan, var det någon av er som såg på Allsången igår? Tycker att hon gjorde ett bra jobb men att resten föll rätt så platt. Mycket har nog att göra med vädret såklart så hoppas det blir bättre :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.