Monsen på villspor

Jeg tenkte bare tipse også svenske turglade folk om serien "Monsen på villspor " som NRK sender hver lørdag. Dere finner serien her http://tv.nrk.no/serie/monsen-paa-villspor

Lars Monsen blir satt ut i naturen med minimalt med mat og utstyr, og må ta seg frem til målet . Alle opptak av han selv er det han som filmer, det er altså ikke noe filmcrew som ligger i nærheten.

Serien skal være mulig å se i Sverige, i alle fall sees den i Danmark.

Håper det faller i smak.
Otto
 
Tjena Otto!

Det faller absolut in i smaken :) Lars är en stor inspiration, iallafall för mig.

Mvh Nicklas
 
Tjena Otto!

Det faller absolut in i smaken :) Lars är en stor inspiration, iallafall för mig.

Mvh Nicklas

Håller med! Har längtat efter något nytt med Monsen. Skulle vara fantastiskt roligt att få göra något liknande själv om ekonomi, arbete och familj tillåtit det.

Mvh
Erik.
 
Underhållande program. Betydligt "tamare" än jag trodde dock. Hade föreställt mig mer extrem överlevnad. Det betyder inte att det var bättre eller sämre, bara annorlunda än jag fått uppfattningen om.

Jag gillade första programmet så jag hoppas tvåan blir lika bra.

Mvh / Johannes
 
Underhållande program. Betydligt "tamare" än jag trodde dock. Hade föreställt mig mer extrem överlevnad. Det betyder inte att det var bättre eller sämre, bara annorlunda än jag fått uppfattningen om.

Jag gillade första programmet så jag hoppas tvåan blir lika bra.

Mvh / Johannes

Man kan väl säga att Lars Monsen är närmare Ray Mears än Bear Grylls i stil, inställning och verkshöjd.
 
Underhållande program. Betydligt "tamare" än jag trodde dock. Hade föreställt mig mer extrem överlevnad. Det betyder inte att det var bättre eller sämre, bara annorlunda än jag fått uppfattningen om.

Jag gillade första programmet så jag hoppas tvåan blir lika bra.

Mvh / Johannes

Jag kan nog tycka att det är rätt bra. Bear Grylls och andra liknande påhitt gör mig bara trött.
 
Trevlig film. Lars är nog näst intill en legend för många här på sidan! Intressant att se hur även humöret dippar på honom lite då kalorimängden sjunker...kanske han är lite mänsklig ändå.;)
 
Tittar vanligtvis inte på tv men det här var ett trevligt undantag. Skulle gärna själv vilja prova på att bli avsläppt i ödemarken och hitta därifrån. Dock med fler än tre knäckebrödsskivor som proviant...
 
Trevlig film. Lars är nog näst intill en legend för många här på sidan! Intressant att se hur även humöret dippar på honom lite då kalorimängden sjunker...kanske han är lite mänsklig ändå.;)

Jag noterade det också. Kanske blir det jobbigt till slut att ha alla dessa krav på sig.
Kolhydratbristen klagade Lars mest över men han gnagde i sig lite firrar trots allt. I en av hans böcker beskriver han hur de har tillgång till kött och fisk men blir tröttare och tröttare då de inte får i sig kolhydrater. När väl de får i sig det så blir de genast piggare.

För övrigt är Lars och hans kompis Trond sympatiska människor som man orkar titta och höra på även om det inte händer så värst mycket. En stund som ger så mycket mer inspiration än mycket annat.
 
Bra program! Trivsamt lugnt tempo. Känns ju klart mer relevant för oss i Skandinavien än Bear Gylls mfl.
 
Hyggelig at så mange likte det. Det er laget fem programmer så langt i denne serien. Programmet går på lørdager og ligger sikkert på nett på søndag.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohnnyL Med Monsen på villspor Böcker, film, media 8
JohnnyL Monsen på villspor Böcker, film, media 165
silenhag På tur med Monsen, Monsen og Mattis Böcker, film, media 9
mickere Nordkalotten 365, et år på tur med Lars Monsen Böcker, film, media 5
JohnnyL Monsen, gör det igen 🙂 Böcker, film, media 16
dalnyn Lars Monsen minut för minut Böcker, film, media 15
Johan123 Monsen, Monsen og Mattis Böcker, film, media 53
thureb Monsen hundspannskarriär Böcker, film, media 7
Kilo Lima Ingen Grenser med Lars Monsen Böcker, film, media 10
thegedd Lars Monsen Nordkalotten 365 Böcker, film, media 30
seobserver Timra Stuga, gratisbok på engelska Böcker, film, media 1
stranbo Åka vasaloppet på tandemskidor Böcker, film, media 0
Småtärna Serie om Grönland på dansk TV Böcker, film, media 0
isaktamio Kritik på mina video klipp! Böcker, film, media 15
veni Serie på TV Fakta, Alone Böcker, film, media 2
Moga Flora med på vandring: Padda eller e-boksläsare? Böcker, film, media 12
Brune Vita blixten på SVT play Böcker, film, media 2
majjen Publicera samma text på fler ställen? Böcker, film, media 12
Glännman Tips - Ut på tur Böcker, film, media 1
desireman Intressanta personer att följa på instagram? Böcker, film, media 4
laurentiusweg Grundsten På Fjälltur eböcker någonstans? Böcker, film, media 1
Pumba Tipps på föreläsningar dokumentärer mm Böcker, film, media 0
Raskesven Musiken på Nat Geo Wild? Böcker, film, media 0
desireman Nu på söndag på Discovery: 22:00 Uppdrag: Seven Summit Böcker, film, media 0
halvklart till mulet Year of Adventures - äventyrs-TV på lördagar Böcker, film, media 0
Bulgakov Kartor från Michelin- var finns komplett sortiment på nätet? Böcker, film, media 2
Headheretic Bra program på TV10 Böcker, film, media 1
desireman Snygg bakgrundsbild på Kebnekaise? Böcker, film, media 10
Emmma tips på ny fågelbok Böcker, film, media 9
trollstoll vandra på island Böcker, film, media 9
LindLou Hur får man tag på "västerviks föraren"? Böcker, film, media 0
Hallå! Söker tips på filmredigering Böcker, film, media 2
Wolf25 Grundsten - på fjälltur Böcker, film, media 5
Emiliaskersund Vildmarkstidningar på tyska? Böcker, film, media 2
peter1969 Packraft på TV i kväll! Böcker, film, media 5
johre Mount St. Elias på bio? Böcker, film, media 0
plaskdaja Kommentarer på freeride.se Böcker, film, media 0
obbelix Tips på bra pocketbok Böcker, film, media 42
1340 TV tips, Mästarnas Mästare på SVT ikväll 20:00 Böcker, film, media 1
thage Hyra klätterfilmer på nätet? Böcker, film, media 0
plaskdaja TV tips, 7 Summits på TV4 Sport ikväll 19.00 Böcker, film, media 3
KLAGER Ny faktakanal på nätet: Böcker, film, media 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...