Bräda ner för Mount everest

Vet inte om de finns nån som lyckats eller över huvudtaget ens försökt men de vore kul o höra om någon vet någon som lyckats, skidor har man ju hört men bräda icke..
 
Finns en eller två som lyckats. Minns inte namnet men jag har sett en minidokumentär om det. Sök på freeride.se :s forum så ska det finnas en tråd om det.
 
Ja det har åkts bräda nedför Mt. Everest. Även nedför K2!

I Skiing magasin -07 (exakt nr kommer jag ej ihåg) finns en utförlig redogörelse för vilka som åkt skidor / bräda utför riktigt riktigt stora berg.
 
Marco Siffredi har försökt åka snowboard nerför Everest. Han försvann dock och hans kropp har aldrig hittats.

http://news.nationalgeographic.com/news/2002/09/0927_020927_siffredi.html

Glömde säga att: han klarade det första gången han försökte, men ville försöka igen. Under hans andra försökt, nerför en annan, svårare, väg, försvann han.
[Ändrat av Colonel_Anders 2006-12-10 kl 18:17]

Någon annan som kan tycka det där är komist?

"Han åkte bräda nedför Everest men försvann liksom"

herregud vad folk skall hitta på
 
Är Thomas Olssons skidolycka på mt Everest komisk, eller blir det komiskt först när man försöker göra om bedriften?

Jag kan tycka att det är cool, galet, idioti, roligt, avskräckande och inspirerande. Men komiskt tycker jag inte att det är.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...