Gissa position

Säger som Emma och tror att bilden är tagen i närheten av Tarfalatjåkkas topp. Två toppar som bägge är 1.997 möh finns i fjärran på bilden; Sielmatjåkka till vänster och Kåtotjåkka till höger.
 
Japp. Ni har båda rätt. Bilden är tagen lite nedan Tarfalatjåkkas topp sista augusti 2005. Jag var på väg mot Kaskasatjåkka men en timma efter bilden togs drog tunga moln in så jag gick ner i stället.

Någon annans tur att lägga upp bild!
 
Är det glittertind i bakgrunden? Det var täckt i moln när jag var där, så jag känner inte igen det. Men det påminner om när leden från gjendesheim närmar sig glitterheim.
 
Min gissning efter lite kartrekande är vid sjön 639 precis söder om Storsteinsfjellet? Riktning NV.
[Ändrat av paerl 2007-03-04 kl 01:14]
 
Stämmer bra det. Toppen i moln är Kuinartjåkka (1.788 möh). Bilden är tagen 2005-07-24 då jag var på väg mot Cainhavaggestugan.

Nästa bild, tack!
 
Det jag tog den på var fördämningen av sjön. Finns inte så jättemånga såna vid sidan av höga toppar inom synhåll från Kebnekaise...

Här kommer en bild till:
bild.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...