Träffpunkt 13 juni

Det mäktigaste i Jokkmokk

Jag besökte Måskokårså 1994, i sällskap med Edvin "Sarek" Nilsson. Det var kusligt högt där vi satt och drack kaffe, och att gå fram till kanten och titta ner i avgrunden, gav en djupverkan som påverkade mellangärdet, där kaffet redan satt sig. Ett besök rekommenderas verkligen.

Roligt att du gillar att vandra på rötter, Peter 1969. Jag intervjuar dig gärna efter besöket i Muddus, och hör vad du tycker. Det går liksom inte att föreställa sig hur det är...
 
Jag vet inte om jag direkt gillar att gå på rötter däremot kan det vara kul att få uppleva det själv istället för att bara ha hört talas om det. Inte säkert att jag tycker samma sak efteråt.
 
Jag vet inte om jag direkt gillar att gå på rötter däremot kan det vara kul att få uppleva det själv istället för att bara ha hört talas om det. Inte säkert att jag tycker samma sak efteråt.

Inte tycker jag att den sträckan är så krävande..bättre än nikka-keb iaf.
Visst är det ett par hundra meter med kraftiga rötter, men inget som dom allra flesta skulle uppleva som ett problem...
 
Det stämmer..men dom går ihop till en stig tof. . Jag har för mig att den övre halvan är i princip bara en stig.

Det är möjligt, hade bara ett minne av att det fanns 2 skyltar vid Skaite som pekade mot fallet.

On T: Om stugorna är låsta finns det nycklar att låna på Turiststationen i Gällivare. De var i fint skick -03 iaf.


peter
 
12 dagar kvar.....

Ville bara påminna er om att det bara är 12 dagar kvar till Muddusträffen.
Jag hoppas att någon har möjlighet att komma så att jag inte blir alldeles själv inne i den mörka urskogen.........
 
Sitter och klurar på vad sjutton jag skall packa ner. Just nu ser inte vädret så lovande ut enligt yr.no men det är ju ett tag kvar till helgen.

Någon mer som skall upp. Jag som bor i Boden har plats i min bil.
 
Sitter och klurar på vad sjutton jag skall packa ner. Just nu ser inte vädret så lovande ut enligt yr.no men det är ju ett tag kvar till helgen.

Någon mer som skall upp. Jag som bor i Boden har plats i min bil.

Min tarp är 3x3 meter så där ryms man ju ett par personer om man vill sitta och snacka skit ifall vädret blir så dåligt som yr.no lovar. Annars är väl regnkläder ett hett tips. Och god mat.......
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...