Gissa position

Bra ledtråd! Jag tror då att vi är längs leden mellan Åtnikstugan och Virisen. Men där finns ju några broar att välja på. Jag gissar att vi ser bron 4 km väster om Virisen.
 
Ja, det stämmer. Det är bron över Tjatjasebäcken, på leden mellan Tjåkkelestugan och fjällstugan i Ljusliden. Längs den sträckan finns ytterligare en fjällstuga man får övernatta i, Skiblekojan, drivs av Länsstyrelsen och är ej markerad som fjällstuga på fjällkartan. Även ett allmänt vindskyddet (liten koja) finns som ej är utmärkt korrekt, Mons vindskydd (båda är markerade som Renvaktarstuga och ligger en liten bit från leden).

Nästa bild är din Tobbe.
Mvh RN
 
Tack för infon, Rickard. Möjliga övernattningsstugor är alltid bra att känna till. Ny bild kommer här:
 

Bilagor

  • 952z.jpg
    952z.jpg
    282.4 KB · Visningar: 320
Lustigt nog gissade jag på den här branten på en av dina tidigare bilder från samma trakter, men någon gång måste det ju bli rätt. Granarna till vänster avslöjar att vi inte är så högt över havet.

Här en ny bild, vad heter klumpen?
 

Bilagor

  • foto0232.jpg
    foto0232.jpg
    48.1 KB · Visningar: 285
Vi börjar lite beskuret. Det var en hel del broar ett tag.Var är det för vatten vi ska ta oss över här då?

Peter
 

Bilagor

  • gissa1.jpg
    gissa1.jpg
    57.3 KB · Visningar: 218
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.