Gissa position

Har tyvärr aldrig varit i området, men ser inte omöjligt ut att det kan vara Höktopparna du står vid. Isf ser man bort mot Vierrocohkka och Rautasjaure skymtas längst ner åt vänster?
 
Jag gissar att du går en kamvandring i Pårte med Lullihavagge till höger i den sista bilden. Mvh Malin

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Och då är det Pårteglaciären som är till höger i den första bilden. Den spetsiga toppen i andra bilden är Lullihatjåhkå.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Så nära

Du har området korrekt. Den här bilden visar glaciären och den kam som kanske generelt förstås som Pårtekammen? Kan du ge höjden av min position?
 

Bilagor

  • IMG_3433.jpg
    IMG_3433.jpg
    30.2 KB · Visningar: 344
Om det sista fotot är taget från samma punkt som de tidigare så säger jag att din höjd är 1785 m öh

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Rätt svar!

Ja, det är bergskammen Lullihatjårro och toppen 1785 m, i den första bilden ses toppen 1784 m. En trevlig dagsturs mål från Gådokvagge, lite brant först till toppen 1586 m, men sedan en lätt promenad.
Nästa bild var så god!
 
d551a6ec2ebafb35d6acc525c16b53d5.jpg


Vad kul! Jag älskar den delen av Sarek: Pårtemassivet och så Lullihavagge, lite jobbig att gå men jättefin utsikt in mot Sarek ☺

Nästa bild: vad heter fjället till höger i bild?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.