Turtips, akut!

Hej.
Jag och min flickvän har planerat att åka Jämtlandstriangeln i slutet av denna vecka. Vi har avsatt onsdag till söndag (två resdagar och en reservdag). Nu ser vädret ut att bli av sådan karaktär att de är rent olämpligt att ge sig ut. Därför skulle jag vilja ha tips på någon annan tur som kan hinnas med under detta tidsspann. Gärna i någon annan del av fjällkedjan där vädret kanske är trevligare. Alla tips mottages tacksamt.
 
Vill föreslå Grövelsjön, att ni bor stationärt där och gör dagsturer anpassade efter vädret. Finns olika boenden, STF Grövelsjöns fjällstation, stugor, m.m.
Tåg till Mora, buss direkt till Grövelsjöns fjällstation, eller egen bil.
Mvh
Christer
 
Jag håller med Christer. Grövelsjön är ett bra alternativ och det verkar enligt prognosen bli betydligt bättre väder där (även om det ju inte är nån garanti).
Det finns flera fina rundor man kan göra i Grövelsjön, antingen om ni gör dagsetapper eller en längre tur mellan stugor.

Ni kan ju ringa till fjällstationen och höra hur det är med snöläget, för säkerhets skull.
 
Tack för svaren så långt

Jag tittar närmare på Grövelsjön. Nu ser det ut som prognosen för triangeln har lättat något också. Fortsätt gärna tipsa, beslut tas nog inte förrän imorgon bitti.
 
Sitter i samma sits, åker imorgon.

Troligen blir det Vålådalen, ringde stationen idag och det är bra med snö i låglandet men delvis bortblåst uppe på fjället men inga problem att ta sig fram.
 
Kändes otroligt jobbigt när det vi planerat för i veckor plötsligt blev ställt på ända men nu är vi installerade på STF Grövelsjön. Vädret ser lovande ut och snö finns det gott om. Tack ännu en gång för tipsen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Ta gärna skidspåret till Lövåsen och åk tillbaka längs Långfjället förbi
Oskarsstugan. Eller tvärtom, Långfjället först och skidspåret tillbaka beroende på vindriktning.
Go tur!
Christer
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.