Turskidpjäxor 75mm

Hej!
Mina Crispi Sypdpolen läderpjäxor har gått sönder, ca 4 år gammal. Det har blivit ett 1 cm långt hål på ovansidan i lädret mellan de 2 sömmarna på den utstickande flärpen på den ena skon. Gummisulan är intakt.

Jag är lite lätt irriterad för att dessa pjäxor aldrig håller längre än 5-6 år och sedan går de sönder någonstans, enligt mina tidigare erfarenheter är det gummisulan som går sönder. Men så inte denna gång.

Jag vill fortsätta åka med denna typ av pjäxor, dvs läderpjäxa 75 mm så att jag kan fortsätta använda den under mina skidturer vid utförsåkning/toppturer för att göra telemarksvängar.

Har ni något tips på pjäxor som är mer långlivade?

Eller har någon ett par Crispi Sydpolen som inte används något mer? Jag tror det kan bli väldig dyrt att laga kängan om den går att laga alls, finns ingen skomakare inom 25 mil från där jag bor.

Tacksamt för råd!
Hälsningar,
Lena
 

Bilagor

  • WIN_20170315_15_11_53_Pro.jpg
    WIN_20170315_15_11_53_Pro.jpg
    37.5 KB · Visningar: 382
Asolo

Hej!
Jag har ett par Asolo Morgedal som jag köpte 1990. Åkt många fjällturer i dom samt använt för långfärdsskridsko. Dom är fortfarande i väldigt fint skick. Kvalitet lönar sig. Jag har dessutom varit noga med att smörja dom med Snowseal. Jag vet inte om dom finns på marknaden längre? Om dom gör det så rekommenderar jag dom varmt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Moga Tips på varma turskidpjäxor? Turskidåkning 8
Söderström Bra turskidpjäxor? Turskidåkning 1
BZ120 Köpa NN75mm pjäxa, Vart? Turskidåkning 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.