Hammock till mig

Glömde att säga att extrahammocken naturligtvis är till salu. Jag kommer att lägga ut den på Prylmarknaden så snart jag kommit mig för att räkna på vad som är ett rimligt pris, men om nån är sugen är det bara att skicka ett PM.

Det är alltså en Hennessy Expedition Asym Classic. Säljer helst utan snake skins då jag tror jag vill ha ett par extra och inte tänkte på det innan det var för sent, men det kan diskuteras.

Vill också tacka för all hjälp jag fick i tråden Jag tror jag kommer att bli nöjd med mitt köp - även om provhängningen återstår.
icon7.gif
 
Tänkte bara skicka in ett tack till trådskaparen. Nu är även jag med hammock efter ett antal års velande. Det här var ett erbjudande som var för svårt att motstå. Nu fick jag ju med en extra till den dotter som vill följa med på sommarens eskapader.

Tack för tipset
 
Fick du också en Expedition? I så fall är det peet du ska tacka. Det var han som tipsade om uppgraderingen.

Vad kul! Vi får jämföra hur vi upplever hängandet sen när vi provat. Vad tog du för modell förresten?
 
Fick du också en Expedition? I så fall är det peet du ska tacka. Det var han som tipsade om uppgraderingen.

Vad kul! Vi får jämföra hur vi upplever hängandet sen när vi provat. Vad tog du för modell förresten?

Japp det blev en Expedition för mig också så tack peet.

Jag tog en Safari. Dels på grund av att det eventuellt går att sova två i den (klart skeptisk till det) men främst pga bättre tarpen.
 
Jaha, hade den annan tarp? Det var lite svårt att få grepp om skillnaderna tycker jag. Jobbigt när de döper grejer som egenligen är samma modell med små skillnader till olika saker. Bättre att köra med samma grundnamn med lämpligt tillägg.

Men det är också det enda jag har att gnälla över so far. Pestade en stackars supportperson med en massa nybörjarfrågor. Otroligt vänliga och supernabba svar. Svenska företag begriper för det mesta inte värdet av sånt.
 
Apropå Safari, jag läste på Hennessys sajt, efter att jag redan beställt min, att en längre hammock alltid är bekvämare. Så du kan ivf gotta dig åt det även om det inte funkar att sova två.
 
Apropå Safari, jag läste på Hennessys sajt, efter att jag redan beställt min, att en längre hammock alltid är bekvämare. Så du kan ivf gotta dig åt det även om det inte funkar att sova två.

Det ska jag. Nackdelen med en stor matta kan dock vara att hitta passande underquilt har jag sett. Men det blir ett senare problem
 
Köpte du också Double Bubble att ha till att börja med? Eller kommer du att skaffa UQ på en gång? Eller köra med vanligt underlag kanske?

Hennessy har ju också sitt SuperShelter. De anger inte någon comfort temp på det och det passar ivf inte till dubbelbottnade hängmattor vad jag förstår. Men jag fattar inte varför de inte gör det. Synd, det är ju lätt och relativt billigt.
 
Du får redogöra för hur dubbel bubbel funkar sen. Om den räcker runt axlarna också. För mig som har rätt breda axlar hade jag nog behövt en xl. Måste upp lite på sidan också för att isolera axlarna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fitur Topquilt till hammock - Svenska eller närliggande återförsäljare Bo och sova 0
Rasku89 Tips på bra dun-underquilt till hennesey hammock! Bo och sova 16
eclipsetomte Underblanket till Hennesy Hammock Bo och sova 2
Cryfish Ryggsäck till hammock Bo och sova 5
behedwin Vilken underquilt har ni till eran hammock? Bo och sova 4
Mattias1981 liggunderlag till hammock?? Bo och sova 2
pyre Erfarenhet av isolering till Hennessy Hammock? Bo och sova 11
vermi Hennessy Hammock med ett uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 7
frippe1976 Någon som testat Haven tents (hängmatta)? Bo och sova 4
behedwin IKEAs hängmatte-stativ - funkar den bra för Hennesy hammock? Bo och sova 4
tango Definiera hammock för mig Bo och sova 36
athorn Ticket to the moon lightest hammock 228g Bo och sova 1
_tobbe_ Upphängning hammock! Bo och sova 13
_tobbe_ Mackenzie hammock! Bo och sova 0
_tobbe_ Nät DD hammock! Bo och sova 3
paddla Hur kallt blir hängmatta / hammock? Bo och sova 9
Hookahey Hennessy hammock classic Bo och sova 3
såg Någon med erfarenhet av snugpack troppical hammock. Bo och sova 1
såg Någon som har erfarenhet av bushman hammock. Bo och sova 2
såg Är Hammock något bra för en som rör sig mycket på natten? Bo och sova 5
Cuba Cola Hammock, please help Bo och sova 3
Handyman Hammock tips med packning Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock + quilt + liner = true? Bo och sova 11
DoktorGlas Sestrals Blanket i hammock Bo och sova 3
poijjan Liggunderlag för hammock (och tält) Bo och sova 1
avslutmedlemskap0904 Snugpak hammock Bo och sova 0
ExInferis Tält eller hammock på Sörmlandsleden Bo och sova 9
behedwin Cumulus Underquilt (selva 600) - Hammock (hennysys hammock) Bo och sova 3
majjen Hammock + tillbehör Bo och sova 30
vandrafjäll sea to summit ultralight hammock Bo och sova 2
behedwin Hennessy hammock, hål i regnskydd Bo och sova 6
eclipsetomte Tips och trix hammock Bo och sova 16
K-J A Exped ergo hammock liggunderlag minst 2dm? Bo och sova 2
behedwin Hammock : vad sover ni på? I och under? Bo och sova 9
eclipsetomte Ny - Ska jag köpa hammock? Men vilken? Bo och sova 20
behedwin Hammock - Hålla värmen under? Bo och sova 5
Roger Norling Warbonnet Blackbird XLC Hammock Bo och sova 1
Hookahey Amok Draumr 3.0 hammock Bo och sova 25
Mistir Hammock för nybörjare Bo och sova 24
fekki DD Frontline Hammock, DD Travel Hammock eller Hennesy Explorer deluxe Zip? Bo och sova 1
MAW Cellplast i Hammock?! Bo och sova 1
Vandringshyveln Hammock upphägning? Bo och sova 7
fotografiskt Warbonnet Ridgerunner Hammock med Spindrift sock Bo och sova 13
såg tarp o Hammock istället för tält. Bo och sova 3
fotografiskt Hammock Bo och sova 1508
fotografiskt Modifieria Hennessy Hammock Bo och sova 7
fotografiskt Hennessy Hammock på vintern Bo och sova 290
omnes Planet Hammock Bo och sova 26
Gun-valld Lawson Hammock/Tält Bo och sova 2
peter1969 DD Hammock? Bo och sova 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.