Praktiskt lektält för skugga?

Hej föräldrar och andra med ögona öppna för tält i alla dess former...!

Jag är på snabb jakt efter ett litet lektält för att dottern ska få skugga. Gärna lätt, praktiskt att packa och det får gärna vara billigt á la ÖB/Göfab! Behöver INTE vara regntåligt eller palla för vindstyrkor på kalfjäll! Har du sett något intressant nyligen? Bor i Göteborg. Eller kanske har du andra idéer för att skapa skugga på öppna ytor?

Allt gott!
Ingela & Hilma
 
Jag köpte ett High Colorado på Sportia förra året. Kostade strax under 200:-. Har funkat bra och varit till glädje för Ella och hennes kompisar.

/Benny
 
plingon; sa:
Jag är på snabb jakt efter ett litet lektält för att dottern ska få skugga.

Blir det inte fasligt varmt i denna typ av lektält? Vore det kanske bättre med ett tak för skugga men utan väggar för luftcirkulation? När det är soligt går man ju ut ur tältet för att det blir för varmt, inte in i tältet för att få skugga... eller?

/A
 
Tack för olika förslag!

Hittade ett "Ariel" strandtält på Jysk för 99:-. Känns kanske lite stort att invadera stränderna med, som ett halvt kupoltält. Inte så hållbart; ett fäste spruckit och en plopp lossnat efter två gångers användande. Lätt att sätta upp, fickor att lägga tyngder (läs stenar) i om underlaget är för hårt för pinnarna. Blir inte jättevarmt eftersom det bara är "halvt", men någon ventilation hade varit toppen.
Kommer nog att blir fler tält... så gärna fler tips om ni hittar ultimata strandsoftartält! Sy själv kanske?

Ha det gott i sol å skugga!
Ingela
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...