Trekking Utrikes: Alperna, Himalaya ...

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2020-02-10, 09:07
Ulrjon Ulrjon är inte uppkopplad

Organiserad vandringsresa till alperna med buss?

Älskar att vandra och klättra (klättring av lite enklare slag) men är tyvärr extremt flygrädd. Till detta är jag dessutom ensam om min önskan att vandra i alperna i sommar. Skulle i och för sig kunna ta bilen ner, men känner att jag nog gärna vill ha en guide/grupp.

Har kollat hos flertalet bussreseföretag, men hittar ingen som organiserar lite "tuffare" vandringar ihop med buss. Gissar att äventyrliga människor flyger i normala fall.... :-)

Känner någon här till resebolag som har äventyrliga vandringsresor med buss?
Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 11:04
dadoni dadoni är inte uppkopplad

Har du tittat på Jörns resor ?? De har bl a vandring i Dolomiterna i sitt program...
Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 12:00

Citat:
Ursprungligen postat av dadoni Visa inlägg
Har du tittat på Jörns resor ?? De har bl a vandring i Dolomiterna i sitt program...
Tack för svar! Har kollat på den - men Dolomiterna är med flyg tyvärr. Har hittat en resa till norra Tjeckien med Ölvemarks, men undrar om den är lite mer inriktad mot äldre.... Jag vill ha äventyr och hög ansträngning.
Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 13:23
veni veni är inte uppkopplad

Varför inte åka ner själv med tåg eller bus till valfri plats och boka där guidade turer? Det bör finnas i alla svårighetsgrader guidade turer.
Mvh Veni
Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 15:34
Granitbitarn Granitbitarn är inte uppkopplad

UCPA har en del gruppvandringar, men de brukar väl förutsätta att man tar sig till resmålet själv. Sen brukar det vara för 18-45åringar.
Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 16:05

Citat:
Ursprungligen postat av veni Visa inlägg
Varför inte åka ner själv med tåg eller bus till valfri plats och boka där guidade turer? Det bör finnas i alla svårighetsgrader guidade turer.
Mvh Veni
Har det som ett alternativ, men skulle gilla ett färdigt koncept eftersom det spar tid (att slippa sy ihop och kontrollera allt själv). Sedan kan det vara trevligt att få ett resesällskap på köpet eftersom jag semestrar på egen hand.

Men både tåg och bil finns med som reservplan!
Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 16:36
ålänning ålänning är inte uppkopplad

Temaresor har olika svårighetsgrader. Jag har aldrig åkt med dem men du kan ju kolla:

https://www.temaresor.se/resa/ ... AEgInZPD_BwE
Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 08:26

Citat:
Ursprungligen postat av ålänning Visa inlägg
Temaresor har olika svårighetsgrader. Jag har aldrig åkt med dem men du kan ju kolla:

https://www.temaresor.se/resa/ ... AEgInZPD_BwE
De har fantastiska resor - men anslutning till resmålet med flyg tyvärr (tror jag letat igenom alla....).
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:03.