• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kebnekaise juni/juli + Mont Blanc augusti

Hej alla

Skapade det här kontot nyligen för att leta efter en klätterkompis. Tidigare erfarenheter är soloklättring på Montenegros högsta berg, Bobotov Kuk, 2522 möh. Väldigt brant och jobbigt men efter den upplevelsen hittade jag min passion. Att klättra berg.

Den 29 juni 2018 tar jag tåget från Malmö upp till Kiruna, framme dagen efter den 30 juni, varpå jag tar taxi till Nikkaloukta och därefter helikopter till fjällstationen. Jag planerar att tälta och inte på bo fjällstugan men jag tänker använda dess faciliteter för att duscha mm. Jag har tagit ledigt från jobb fram till 3 juli, och jag har två dagar till godo att försöka ett toppförsök. Om det är dåligt väder första dagen så har jag åtminstone ytterligare en dag att försöka ett toppförsök. Jag tänker vandra östra leden.

Någon gång i Augusti planerar jag även att ta flyget ner till Chamonix och bosätta mig där någon vecka eller så och pröva på att klättra några 3000m+ toppar för att acklimatisera mig innan jag försöker mig på Mont Blanc. Mont Blanc kommer jag köra utan guide, men även här vore det trevligt med en klätterkompis.

Jag söker gärna någon med lite erfarenhet av toppbestigningar så jag även kan lära mig en och annat. Annars duger det med någon som har ett jävlar anamma inom sig och en vilja och passion för bergsklättring.

Kort om mig:
* 25 år gammal, bor i södra Skåne
* Jobbar med kontorsjobb så äventyr såsom dessa är imperativa för att koppla bort mig från all tristess i vardagen. Aldrig har jag känt mig så fri och lycklig sedan jag klättrade berg i Montenegro.

Hör av er i denna tråden eller maila mig på rasemi@outlook.com så tar vi ett snack.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pajjen Bestiga Kebnekaise - Östra leden (Juni 2020) Klätterkompis 1
Vapz Kebnekaise i juni Klätterkompis 1
Maxion Klätterkompis Kebnekaise Påsken + veckan efter? Klätterkompis 0
finken Alpin Kurs Kebnekaise Klätterkompis 1
Arpe Kebnekaise 28/7-1/8 Klätterkompis 0
Pumba Isklättring V14 Kiruna, Kebnekaise, Abisko. Klätterkompis 3
jimmy.bjornberg.3 Chamonix i slutet av Juni. Klätterkompis 0
bellasoda Linköping 16:e juni - 4:e juli Klätterkompis 3
K-M La Palud 10 Juni någon? Klätterkompis 1
Gaylorden Bilplats till Nissedal 2:a - 6te Juni finnes Klätterkompis 1
Ensåncesar Klättra ute 17-25 juni Stockholm m.m Klätterkompis 0
Pontus S 6:e juni, Alingsås/Göteborg Klätterkompis 0
erikssonmaria1 Grundkurs i klättring 9-10 juni Häggsta/Tunaberg Klätterkompis 0
claesr Replagskamrat Tunaberg sön. 19 juni Klätterkompis 0
Stamborg Via Ferrata-kompis i Österrike 16 juli-5 augusti Klätterkompis 1
davved Alpin klättring i Chamonix i Juli Klätterkompis 1
q062am Klättring blåberget 25-28 juli Klätterkompis 0
PhilipPersson Klätterkompis för Stetind och Lofoten i Juli och Augusti Klätterkompis 0
Lortpelle Frankenjura i juli? Klätterkompis 3
jamo Afterwork-bouldering, Kärsön, Torsdag 17e Juli? Klätterkompis 0
ninapenda Klättra Lördag 12 Juli... Klätterkompis 3
ninapenda KLÄTTRA NU PÅ FREDAG 11 juli DAGTID? Klätterkompis 5
lost Repkompis runt Örebro/Borlänge under Juli Klätterkompis 0
DavidPW Klättring i Kroatien Juli/Augusti? Klätterkompis 0
SteZim Stockholm i Juli, Aug Klätterkompis 2
orkesterchefen Mont Blanc i juli Klätterkompis 5
ema klättra stockholmsområdet 18-23:e juli Klätterkompis 1
tins Stockholm i juli! Klätterkompis 1
HansVanZwol Bohuslän 28 juli - 4 augusti ???? Klätterkompis 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...