• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftsintresserad kompis?

Hej!
Jag är en 31-årig tjej som bor med sambo och hund i Kungälv. Jag gillar att vara ute i naturen med vovven och vandra, spåra osv. Oftast är jag ute själv med hunden och jag gillar att vara ute i naturen ensam och uppleva tystnaden. Ibland följer sambon med men han är oftast ganska upptagen och inte riktigt lika intresserad som jag... Problemet är att jag gärna vill sova ute och det vågar jag inte göra ensam. Jag skulle gärna få sällskap av någon trevlig tjej som vill gå en sväng och sova över i tält eller vindskydd och sedan gå tillbaka nästa dag.
Hör gärna av er!
Sandra
 
Hej!

Jag bor i Ale, inte så långt bort...
Är 23. Känner lite samma som du, en sambo som inte har lika mycket tid och inte så många vänner som har samma intresse.

Hade vart skoj med någon att dela intresse med!
 
Jag med :)

Hej!
Jag är också i samma sits som er. Bor dock en bit bort (Borås). Men det är inte så långt ändå för ett dygns utflykt.
Jag är 33 och har två små barn. Men kan va skönt att komma iväg utan dem ibland också :)
 
Hej,
Jag bor i Alingsås, är 32 och har en liten 2 åring som älskar att vara ut i skogen.
Har precis köpt nedanstående boken som jag kan rekomendera till alla som vill vandra med barn i området.
Jag tycker också om att långcykla, fjällvandra och håller alltid på att planera ett nytt äventyr (2014 tänker jag om Kebenekaise eller Kilimanjaro - det skulle vara ännu roligare med en tjejkompis).
Jag flyttade till Sverige för ett par år sen och tycker att det är dags att leta efter l likaintreserade tjejkompisar istället av umgås bara med sambos vänner :)

Hör av er om ni vill hitta på något roligt. Med eller utan barn
 

Bilagor

  • IMG_8752.jpg
    IMG_8752.jpg
    119.9 KB · Visningar: 1,308
Vindskydd?

Hejsan! Har redan skrivit till Michaela men tänkte att jag ju kan bjuda med även HUmlans och Amelie. Jag hade tänkt sova i vindskydd någon dag, i Vättlefjällsområdet, nära Surtesjön. Om ni är hemma och har lust att hänga med så kan jag på fredag den 26, tisdag 30 och fredag 2/8. Hör av er om någon har lust att göra mig och hunden sällskap!
Sandra
PS. Jag har inget emot om barnen följer med, om de inte är hundrädda eller allergiska elelr så. Min hund älskar barn.
 
Hej
Följer gärna med på någon kortare tur också.
Ska gå Kungsleden nu i början på augusti, men efter det är jag fri.
/S
 
Jag skulle absolut kunna tänka mig att haka på nån gång. Jobbar väldigt mkt nu i slutet på juli till mitten på aug. Skulle dock vilja lära känna lite fler folk som gillar friluftsliv och annat. Så vill gärna hitta på nåt med några när det passar. Är 27 år, bor i Göteborg (men är mycket i Alingsås i veckorna då jag har häst där), tränar en del, klättrar när jag kan, pluggar på terminerna. =)
 
Hej

Bor oxå i Göteborg och hakar gärna på vandring och övernattning. Har redan träffat Michaela :) och vi hade en fin liten tur.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...