Blocka ämnen

Något jag stör mig otroligt mycket på är att när man klickar på Forum och sedan på ett sub-forum, som i det här exemplet blir Klättring, är att länkarna Nya inlägg samt Lista nya tar dig till standardsidan. Även fast rubriken för hela boxen blir subforumets namn.

Jag vill kunna klicka upp ett subforum och klicka på Nya inlägg för att sedan få de nya inläggen för just det subforumet.

En annan sak som är lite småstörande är att alla "heta trådar" får en egen ikon. 90% av alla inlägg har den ikonen. Kanske dags att tweak:a siffrorna lite eller alternativt ta bort ikonen?

Puss

Edit: samma sak gäller Markera som läst, har jag för mig. Jobbigt när man vill gå in och beta av subforum efter subforum men allt blir markerat när man klickar länken.

Puss igen
 
Utan att närmare gå in på vilka trådar jag personligen ruttnar på, så tycker jag det vore en bra funktion om det gick att "blocka" vissa trådar. Det finns ämnen som jag inte har lust eller behov av att läsa mer om på utsidan, och ibland står ju ändå dessa trådar för en stor del av trafiken.

Om man kunde blocka dem så skulle det inte störa när man listar nya inlägg, vilket är min startsida.

Om det sedan ändå vore så att dessa trådar syntes i vissa listningar kanske däremot spelar mindre roll.

+ 1
Mycket bra förslag.
 
Går det att få ett svar om detta eller håller ni på och kollar på det.
Det hade varit bra om man kan blocka bort huvud rubriker.
 
Tålmodighet

Utan att närmare gå in på vilka trådar jag personligen ruttnar på, så tycker jag det vore en bra funktion om det gick att "blocka" vissa trådar. Det finns ämnen som jag inte har lust eller behov av att läsa mer om på utsidan, och ibland står ju ändå dessa trådar för en stor del av trafiken.

Om man kunde blocka dem så skulle det inte störa när man listar nya inlägg, vilket är min startsida.

Om det sedan ändå vore så att dessa trådar syntes i vissa listningar kanske däremot spelar mindre roll.

Fattar som allt mer ingenting. Vadå? Om jag inte gillar något så ska man kunna städa bort detta NÅGOT på ett sätt som inte stör genom något slags blockning.

Här finns verkliga nördtrådar som jag egentligen skiter i men ändå läser för att jag känner att jag lär mig något trots allt.

Förstår inte vad människor som har en sådan trångsynt syn har här på detta forum att göra som vill blockera det fria ordet.

Jag har läst flera trådar som spårat ut, ändå har kloka människor som kör på och jag läser här man kan glädjas över vilka fantastiskt duktiga och fina människor den här sidan har ändå.

För inte så länge sedan kom det upp en diskussion om en av den här sidans gamla deltagare. En person med stor erfarenhet men ett okonventionellt sätt att delta. Retade många men i slutanalysen hade vår vän mer att komma med än att slängas på iväg utan ett rättvis bedömning

Mr. Xxx är en av denna sidas annorlunda deltagare men jag vill påstå att han är en krydda. Utan brytningar i åsikter och erfarenhet blir det trist och tråkigt.,

Vilka erfarenheter kan sägas vara rätt och andra fel. Vem kan säga att jag är den ni ska lyssna på?

Öppenhet och tålmodighet är framtiden.
 
Fattar som allt mer ingenting. Vadå? Om jag inte gillar något så ska man kunna städa bort detta NÅGOT på ett sätt som inte stör genom något slags blockning.

Förstår inte vad människor som har en sådan trångsynt syn har här på detta forum att göra som vill blockera det fria ordet.

Ingen vill hindra dig från det fria ordet, men det är vår andras rätt att inte läsa det om vi inte vill. Om det då är en tråd som jag personligen aldrig vill se mer så skulle det ju underlätta om jag slapp det. Detta hindrar ingen annan att se den eller skriva i den.
 
Fattar som allt mer ingenting. Vadå? Om jag inte gillar något så ska man kunna städa bort detta NÅGOT på ett sätt som inte stör genom något slags blockning.

Blockeringen Mezzner pratar om handlar inte om att blockera en hel tråd bara för att man inte tycker om den utan om att man personligen, på användarnivå, kan blockera sidor från att dyka upp i Nya inlägg osv.

Det handlar alltså om att lättare kunna filtrera bort det man själv inte är intresserad av. Alltså att själv anpassa om man vill se något framöver eller inte. Forumtråden fortsätter som vanligt och andra, som valt att inte blockera den, ser den under sin "Nya inlägg-sida".


Till alla andra, för att bumpa mitt egna inlägg lite.
Det som stör mig oerhört mycket är attjag vill kunna klicka mig in på forum>Klättring för att sedan klicka på länken Nya inlägg (atl. lista nya) för att sedan se nya inlägg i just det subforumet. Går det?

Jag har testat att gå in på sök och valt klättring som subforum för att sedan hämta poster från mitt senaste besök. Genom att göra detta generera en länk att spara i favoriter. Problemet med detta är att man måste skriva minst 3 bokstäver vilket förstör det hela.
 
...eller "blocka" forumavdelningar?

Utan att närmare gå in på vilka trådar jag personligen ruttnar på, så tycker jag det vore en bra funktion om det gick att "blocka" vissa trådar. Det finns ämnen som jag inte har lust eller behov av att läsa mer om på utsidan, och ibland står ju ändå dessa trådar för en stor del av trafiken.
Om man kunde blocka dem så skulle det inte störa när man listar nya inlägg, vilket är min startsida.
Om det sedan ändå vore så att dessa trådar syntes i vissa listningar kanske däremot spelar mindre roll.
Bump!
"Nya inlägg" är även min startsida, men ofta är den full av inlägg från delfora, som jag absolut inte är intresserad av, helt enkelt för att jag inte utövar just den sortens friluftsverksamhet. Det blir mycket att scrolla förbi.
Vore alltså toppen att kunna utesluta valda forumdelar från "Nya inlägg"-sökningen.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...