Stensdalsstugorna–Nulltjärn ledstatus?

Hej!

Någon som vet vilket skick leden till Nulltjärnarna från Stensdalsstugorna (markerad i grönt på bilden) befinner sig i? Är den svår att följa?
 

Bilagor

  • Nulltjärn.jpg
    Nulltjärn.jpg
    256.7 KB · Visningar: 406
När jag gick den för fyra år sedan var det inga problem att hitta vägen. Stigen försvann av och till när den korsade myrarna ovanför skogen, men det var enkelt att hitta den igen på andra sidan. Hade inga navigeringssvårigheter nere i skogen sedan.

Men, det är som sagt fyra år sedan, så den kan ju ha förfallit en del sedan dess om det är få som går den. Text och bild från den etappen finns här.
 
Jag gick den vägen för lite drygt en månad sedan och jag håller med LRC om att stigen går bra att följa. Jag gick från fjället och ner till Nulltjärn i bra väder. Uppe på myrarna var det ibland svårt att se var stigen gick, men då tog jag bara ut kompassriktning och gick lite försiktigt medan jag spanade av terrängen och fann alltid rätt med hjälp av de små stenrösen som finns placerade på bra ställen. Om vädret är dåligt och sikten är begränsad skulle jag vara noga med att vara med på kartan hela tiden, men det bör inte vara något större problem då heller. Jag vill passa på att verkligen rekommendera denna väg framför den vanliga leden som är fantastiskt vacker på sin väg genom fjällurskogen längre ned. Läs gärna min färdberättelse här på Utsidan om min vandring i dessa trakter i början av juni i år, Vårvandring i Bunnerfjällen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pwe Parkera vid Nulltjärn? Fjällvandring 1
flierman Nulltjärn-Stensdalen sommarstig? Fjällvandring 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.