reklamen...

Jag har inte så mycket emot reklamen som är på utsidan annars. Särskilt inte den typiska "rekommenderade varor från dina favoritbutiker" som oftast ligger vid sidan. Klickar rätt ofta på den faktiskt.
Men den här kaffereklamen får mig att vilja installera adblock i mobilen nått sjukt. Vänta bara tills jag har wifi liksom.
Förstår poängen med reklam på ett gratis forum men det finns ju gränser.
 
Jag har inte så mycket emot reklamen som är på utsidan annars. Särskilt inte den typiska "rekommenderade varor från dina favoritbutiker" som oftast ligger vid sidan. Klickar rätt ofta på den faktiskt.
Men den här kaffereklamen får mig att vilja installera adblock i mobilen nått sjukt. Vänta bara tills jag har wifi liksom.
Förstår poängen med reklam på ett gratis forum men det finns ju gränser.

Irriterande reklam är bara förnamnet, och personligen har jag beslutat mig för att aldrig köpa en kopp kaffe på Preem;)
 
Du slipper den stora längst ner, som trycker ner sidan. Annonsspalten till höger är lika för alla.

Tack. Nu har jag blivit silvermedlem. Loggade in med safari på mobilen. Den stora kaffeannonsen högst upp är fortfarande kvar. Dröjer det några dagar innan den försvinner, eller hur funkar det? Det står redan att jag är silvermedlem på min profil.
 

clindh

Forumvärd
Tack, det var trevligt!

Du väljer själv att dölja stor annons i inställningarna för ditt medlemskonto - se direktlänken i mitt inlägg #5 ovan
 
Använder Safari via Tapatalk i Ipad och försöker läsa en artikel. Varje gång headerannonsen laddas om flyttas jag högst upp på sidan. Det blev så jobbigt att gav upp på artikeln, som tyvärr var väldigt intressant.
 
Måste också anmärka på reklamen.
Har inget emot reklamen i sig, men när den påverkar funktionen på sidan så blir det jobbigt.
Idag ligger Cmore-annonsen en bit ner över länkarna i översta raden och de översta länkarna under "Aktiva diskussioner. Och ibland laddar reklamen in med lite eftersläp, så när man ska trycka på en länk, klickar man på reklamen istället.
Måste gå att fixa..
 

clindh

Forumvärd
Ja det är tyvärr något fel på den annonsen, jag såg precis samma annons på en tidningssajt och där trängde den också in i sidans innehållsyta. Tyvärr kan jag inte påverka det där nu, får kolla med annonsleverantören imorrn.

Att annonskoden laddar senare än sidans övriga innehåll är tyvärr svårt att fixa.
 
Jag har precis samma problem. Drabbas man av Cmore annonsen kan man sluta se mer om man säger så. Dessutom verkar den autospela ljudet. Jag förstår ju att om man inte betalar så betalar man genom att se annonser men ibland täcker de mer av sidan är sidan själv.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.