Härliga turer kring Karlstad

Några vandringsleder!

Jäverön

I2-skogen strövområde

Knappstadviken

Skutberget -Kil (väldigt lerig och lång).

Kroppkärrssjön runt

Frödingleden

Mariebergs strandängar

Acksjöleden

Nygårdskällan

Bergviks udde

Brattforsheden

Segerstads skärgård

Älvsbacka

Södra hyn

Göteborgsudden

Naturstig i tyrterrängen

Korpberget

Gökhöjden

De flesta lederna finns utmarkerade på kommunens fritidskarta. Lederna skrev jag av Karlstads kultur och fritidsguide. Skrev dock inte av hur långa de är, men guiden finns att hämta på tex turistbyrån som ligger vid biblioteket i Karlstad.
 
Senast ändrad:
tack :)

Tack ska du ha för tipsen :)

Jag och sambon var ute en sväng i Butorpsleden häromdagen :) Riktigt blött och lerigt men fantastiskt härligt.
Vindskyddet vid Häståstjärn var väldigt fint!

Om någon kikar in och är sugen på att hitta på något lite friluftsaktigt så skriv en rad :)

/Camilla
 
Tack ska du ha för tipsen :)

Jag och sambon var ute en sväng i Butorpsleden häromdagen :) Riktigt blött och lerigt men fantastiskt härligt.
Vindskyddet vid Häståstjärn var väldigt fint!

Om någon kikar in och är sugen på att hitta på något lite friluftsaktigt så skriv en rad :)

/Camilla


Jag och min sambo hittar gärna på något nån dag med er..Har en ettåring som behöver komma ut lite i bärstolen. Skulle kunna ta en lagom vandringsled tillsammans?
 
Låter prima :)

Skoj :)

Hur jobbar ni? Jag vickar (så vet aldrig i förväg när jag jobbar) och Johannes jobbar skift. Nu får vi gäster i helgen och nästa vecka är det full fart, kanske skulle kunna få till något veckan efter påsk?

Må så gott

/Camilla
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...