Storulvån/Sylarna i april

Februari och mars är jag som möjligtvis bekant upptagen annorstädes, men i april är jag hemma i Republiken igen. Då känns det starkt lockande med lite (eller mycket) knäböjande i/på klassisk snö såsom den liggandes på en och annan Getrygg och Tväråklump, så jag undrar om det inte funnes någon med likartade böjelser? (f'låt...)

Rent tidsmässigt är väl påsken frestande i egenskap av långhelg, men läget på stationerna då brukar inte vara det bästa (bättre att satsa på en vanlig stugtur istället i så fall). Men, månaden har ju fler helger. Fjällfest kanske, rentutav?
 
Fjellfesten e nesten sikkert. Var der ifjol. aproligt... Leter etter noen å dra med. Ser dessuten at vi er naboer.
 
Fjällfest!

Ja det skulle vara kul att vara med på fjällfesten!!

Men men... har ju f*n inga skidor ;)

Och som student med familj så är inte ekonomin det stora man kan snacka om :)
Men det är ju nu man kan göra fina köp så jag får se vad jag kan få till....

Vem vet kanske vi träffas uppe i snön

/Krister
 
Kommande helg?

Påskstugturen är nu planenligt avklarad, men fjällkänslan vill likaledes planenligt inte ge med sig. Vad gäller Fjällfesten känner jag mig ärligt talat motvillig att pröjsa 750 pix för att få lyssna på Ola Skinnarsko -- det är skidåkning jag är ute efter och sådan är än så länge gratis -- så därför sneglar jag på helgen 18-19/4 istället, i mån av väder.

Fler som sneglar? :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...