• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Lös häl eller inte?

Hejsan

Jag är en inbiten skridskoåkare sedan 10 år. Jag åker mestadels på plogade större sjöar/åar, men även någon enstaka skärgårdsis när säkerheten kan anses som tillräckligt god. Jag åker också Vikingarännet sedan några år tillbaka.

Jag har en fråga, som kanske är diskutterad till leda, men ändå.

Jag har hela tiden åkt med fast häl och traditionella långfärdsskridskokängor, som jag tyvärr har fått problem med. Jag noterade den gågna säsongen att jag fick ett obehagligt tryck ven vänstra fotens översida. Jag har försökt lösa detta genom att lossa resp knyta om pjäxan, men utan någon bra lösning.

Jag funderar därför på att byta sko och pröva lös häl. Det innebär naturligtvis nys skridskor, men mina bör nog kanske bytas ändå så jag tänkte passa på nu på rean.

jag tar tacksamt emot era synpunkter på skillnaderna mellan de två typerna. Jag har tyvärr aldrig provat lös häl, men skulle vilja höra synpunkter från Er som åkt på båda. Är det verkligen såpass sror skillnad att det är vettigt att lägga ned pengar på löshäl?

Det lättaste svaret är väl antagligen att jag ska testa löshäl själv, men kom gärna med synpunkter eller ref. till platser där det går att läsa om detta.

God fortsättning och med förhoppning om tillräckligt tjock is inom kort.

Mats
[Ändrat av Mats L 2006-12-30 kl 19:07]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Schneehase Skridsko Uppsala (eller Stockholm går bra med) Skridskokompis 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...