visa din "kajakklocka"

jag gillar inte att har klocka på armen och mobilen är alltid nedpackad men ibland vill jag ändå kunna kolla klockan.
hur löser ni detta på ett snyggt eller bra sätt?

just nu letar jag efter en snygg analog klocka jag kan fästa på kajaken på ett snyggt sätt (har ingen möjlighet på västen) - klockan ska alltså vara helt vattentät, helst slimmad och helst sitter fast i linorna och inte vara en vanligt armbandsklocka så att den smälter in i min designen av min vita grönlandskajak.
vid vissa tillfällen skulle jag även vilja har en digital klocka med både count down och vanligt stoppur.
 
Sätt ihop armbandet och tejpa klockan på däck framför sittbrunnen. Använd vit eltejp av den nya modellen som inte lämnar några rester och är tillräckligt stark om man tar ett par/tre bitar genom armbandet. Fungerar toppen!
 
som sagt vill jag inte använda en armandsklocka. tycker att det bli väldigt fult på däcket (har en väldigt clean kajak och aldrig massa grejer på däcket. vill liksom inte störa utseendet för mkt- jaja ilandsproble :) )

den där wrengar klockan skulle behöva en ögla även på undre delen så man kan fästa den i linorna så den sitter fast.
en g-shox har jag också och den är väl bra och har tom count down osv men som sagt så gillar jag inte riktig att har nåt på armen. kanske kan jag bygga en hållare istället för armbandet till den helt enkelt.

skulle det vara en armbandsklocka skulle jag nog välja den här http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=SUUNTOELEMENTUMVENTUSNEGLEATHER
 
En

variant är att fästa en klocka mitt på paddelskaftet. Annars har min GPS som sitter i ett fäste på däcket en exakt klocka. Kameror har också inbyggda klockor.

Thure
 
Såhär har jag gjort...

Visserligen är det en armbandsklocka men...
 

Bilagor

  • 2012-05-25%2019_05_57.jpg
    2012-05-25%2019_05_57.jpg
    69.1 KB · Visningar: 2,026
paddelskaft funkar inte riktig med grönlandspaddeln tyvärr, annars hade det varit smutt.

K9Force - vad är det för kajak?
 
Med

ett armband i plast eller läder och vanligt spänne typ livrem eller skidrem borde det funka på grönlandspaddelskaft.

Thure
 
För det första BEHÖVER du ingen klocka när du är ute och paddlar. Kajaken är väl en frizon där man kan låta tiden upphöra.

Själv har jag klocka i GPS:en men tittar i stort sett aldrig på den. Jag har en klocka även i mobilen som naturligtvis INTE är särskilt nedpackad (jag kan ju behöva den). Armbandsklocka använder jag inte mer sen säkert 10 år.

Men både Wenger-klockan och seglarklockan är jättefina. Vill du ha en snygg slimmad lösning får du nog försänka ner någonting i däcket. Men det är nog ett delikat arbete om det ska bli snyggt. Jag hade gått på (provat iaf) lösningen med klocka på paddeln.

Lycka till
thomas
 
Ordna ett bra armbandsur med läderarmband. Gå sedan till en skomakare och sy om armbandet med en D-ring i varje ända, så nära klockan som möjligt.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.