Tiderace Tråden för inbördes beundran

Dessa Tiderace kajaker är så överlägsna andra kajaker att man närmast tappar andan!
He he Får se vad som händer nu då. = -)

Finns det några fler med Tiderace som är intresserade av att träffas upp och märkespaddla lite? typ ner för Sthlm. ström någon kväll kanske. Eller en lite skärgårdstur med surf eller så. Eller varför inte bara träffas upp rolla, alltid finns det någon som är lite vassare och kan hjälpa de som fortfarande slipar.

Välkomna med förslag på aktivitet tid och plats. Och ta med er säcken med superlativ ; -D

Mvh. Peter.
 
Bra idé!

Lite vågor, surf och rockhopping i skärgården, kanske neråt Nynäs nån lördag/söndag. Eller bara lite "fikapaddling med roll" nån kväll här i stan. Absolut, jag är på!

/Rickard
 
Bra idé!

Lite vågor, surf och rockhopping i skärgården, kanske neråt Nynäs nån lördag/söndag. Eller bara lite "fikapaddling med roll" nån kväll här i stan. Absolut, jag är på!

/Rickard

Härligt Rickard!

Jag väntar in min nya Xite borde levereras till senast nästa helg. Men jag har tillgång till TideRace innan dess. Kanske en liten fispaddling söndag kväll i stan? med en och annan snurr kanske.
 
gärna det!

Och någon mer bör vi väl få med. Även om de i värsta fall inte paddlar Tiderace...

Har min kajak liggande i Gröndal, ÖKS lokal där
 
gärna det!

Och någon mer bör vi väl få med. Även om de i värsta fall inte paddlar Tiderace...

Humm.. Det skulle vara kul att knyta påsen kring märket Tiderace och dess fantastiska kajaker. Nu kanske vi är få,men på sikt, kommer vi bli fler =-) Då kommer det att bli kul att se en mindre armada Tideracear som rockhoppar i vatten utanför Nynäs.

Ok drömmer lite,men du förstår säkert vad jag syftar till.
Det får mig osökt att tänka på radiosketchen där en kille vill söka medlemsskap i Sofia hogs med sin Kawasaki 125cc Haha. Svaret han fick vill jag minnas var "Glöm det" klick.

Nej vänta!!! nu fick jag det, Tiderace-klubben. Klubben för inbördes beundran. hehe.

Peter.
 
Så varifrån paddlar vi i morgon?

Du hade inte fått din båt än, lånar du en på Kajakevent eller? Då är det ju nästgårds från där jag har min liggande. Och finns det fler Tideraceägare är de givetvis välkomna, kanske embryot till en "ägarförening"...
 
Hej alla glada Tiderace paddlare!

Som återförsäljare och paddlare av Tiderace vill jag gärna vara med och rockhoppa...
Håller till nere i just Nynäshamn, där man kan säga att vattnen är ideala för just ROckhopping och surf med kajak, ni är välkomna ner när som helst, jag är alltid på att få leka lite...

MVH

Pelle
 
Hej alla glada Tiderace paddlare!

Som återförsäljare och paddlare av Tiderace vill jag gärna vara med och rockhoppa...
Håller till nere i just Nynäshamn, där man kan säga att vattnen är ideala för just ROckhopping och surf med kajak, ni är välkomna ner när som helst, jag är alltid på att få leka lite...

MVH

Pelle

Titta ! Det artar sig.

Kommer att försöka låna Xiten av Kayakevent i väntan på min egna, som olyckligt tog vägen förbi Sthlm för vidare färd mot Malmoe.

Eftersom kajaken är lånad lär jag nog få hålla mig i stadspölen, men man får väl hoppas på ett skvalpigt riddarfärden med konstgjorda båtvågor =- )

Åka till Nynäs gör jag järna efter att jag fått min egna kajak.

Mvh. Peter.
 
Så varifrån paddlar vi i morgon?

Du hade inte fått din båt än, lånar du en på Kajakevent eller? Då är det ju nästgårds från där jag har min liggande. Och finns det fler Tideraceägare är de givetvis välkomna, kanske embryot till en "ägarförening"...

Vem vet, om lyckas fånga upp nyblivna och inbitna Tideraceägare så skulle man ju kunna ha Tideraceträff med surf tex. lite då och då =-) el. på vintern, rollträning i bassäng.

Vilken tid skulle passa dig bäst, tidig förmiddag el sen eftermiddag.?

Och som sagt,om någon annan Tideracepaddlare vill ha sällskap så är ni mer än välkomna att följa med.

Mvh Peter.
 
tidig förmiddag och sen ska vi givetvis haka på Pelle nere i Nynäs när du får din kajak....

Har skickat ett meddelande till dig
 
Så har då den första Tideraceträffen ägt rum. Tidig morgon gled vi ut på ett småkrusigt sthlmvatten med solen i nacken.
Vi tog den sedvanliga svängen runt Reimersholme och sedan vidare in i årstaviken. Turen startades, och under tiden samt avslutades med rollfestival,fantastiskt !

Deltagandet överträffade alla förväntningar, sedan förra träffen har deltagandet fördubblats, nu var vi två stycken glada och stolta Tideraceägare succé med andra ord.
Rickard som stod för fördubblingen visade sig vara en mycket trevlig och skicklig paddlare,mycket inspirerade.
Tack Rickard! Ser fram i mot mer trevlig Tideracepaddling med Rickard och er andra som vill följa med.

Mvh. Peter.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.