Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Bra jobbat henjon! Kontrar med min första färdiga kniv, som jag gjort från "scratch" :) Sidor i Jamaicas nationalträd Blue Mahoe (en hibiskus) behandlad med kokt linolja + terpentin.
 

Bilagor

  • DSC_1717.jpg
    DSC_1717.jpg
    66.7 KB · Visningar: 379
  • DSC_1728.jpg
    DSC_1728.jpg
    28.3 KB · Visningar: 367
Bra jobbat henjon! Kontrar med min första färdiga kniv, som jag gjort från "scratch" :) Sidor i Jamaicas nationalträd Blue Mahoe (en hibiskus) behandlad med kokt linolja + terpentin.

Det är ju stort, grattis! Utförandet ser extremt bra ut också. Den där får du vara rädd om!
 
Bra jobbat henjon! Kontrar med min första färdiga kniv, som jag gjort från "scratch" :) Sidor i Jamaicas nationalträd Blue Mahoe (en hibiskus) behandlad med kokt linolja + terpentin.
Strålande resultat! Vad var det för bladtjocklek nu igen??

Du får återkomma igen när du har en färdig slida!!

~Paul~
 
Har precis lagt på bryneggen. Rätt brant. Handslipat på diamantbryne till 1200 korn. Sedan polerad/striglad på hårdstampad filtskiva matad med grön polerpasta. Löjligt vass. (Den lilla skuggan som går upp på bladet är filtskivan som nått dit).
 

Bilagor

  • DSC_1732.jpg
    DSC_1732.jpg
    51.5 KB · Visningar: 262
Har precis lagt på bryneggen. Rätt brant. Handslipat på diamantbryne till 1200 korn. Sedan polerad/striglad på hårdstampad filtskiva matad med grön polerpasta. Löjligt vass. (Den lilla skuggan som går upp på bladet är filtskivan som nått dit).

Ojoj, den där vill man ha känner jag!
Själv nöter jag på med det lite större projektet, färdigslipat, härdat, tempererat/anlöpt, våtslipat, polerat, etsat och polerat igen. Nu handtag!
 

Bilagor

  • 83961409-6040-44FD-9344-73C168101AB1.jpg
    83961409-6040-44FD-9344-73C168101AB1.jpg
    33.7 KB · Visningar: 252

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.