barnkajak

Vet någon var jag kan få tag på en barnkajak eller är det hemmabygge som gäller. Var kan man i så fall få tag på ritningar?
 
Barn kajak

Hejsan


Jag håller på att bygga en 4 meters kajak till min 8-åring jag började i höstas och hann provpaddla innan isen kom. Jag har inte visat kajaken på min sida tänkte den skulle bli färdig först. Men du kan se en bild på skrovet under bygga. Viktigt När man väljer en kajak till barn är att kajaken har rätt deplacement så att inte barnet far omkring som ett löv på vattnet.


Plywood kajaker är snabba och billiga att bygga så det gör inte så mycket om barnet växer ur den och den går säkert lätt att sälja. Som du själv märkt är det svårt att komma över kajaker till barn. Jag håller på att bygga en ungdoms kajak just nu du kan se byggdagboken på min sida


Friedel Design


http://privat.kantzowska.se/friedel
 

limoo@wmdata.com (Liselott)

Gäst
menja

Det finns en liten lätthanterlig kajak som heter "menja". Den passar för de mindre kanotisterna. Jag vet tyvärr inte fabikat, men det går säkert att få tag i begagnat. Prova att anonsera i Svenska kanotförbundets tidning Kanotnytt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Breddan1 Hyra barnkajak Paddling allmänt 1
tuva99 Söker barnkajak Paddling allmänt 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.