Vandringsskor/kängor kickstarter

Sulan på Lems boots är mjuk och böjlig, vilken den så klart bör vara om det ska vara i närheten av barefoot. Men den verkar väldigt tålig. Har gått två år i mina Lems nu, både bootsen och sneakersarna och det syns inte på sulorna. Man trampar inte igenom. Men jag misstänker att med 20 kg på ryggen och en hård liten pryl under hälen kan man kanske göra det. Har inte burit tyngre än matsäck, nåt extraplagg och kamera i dem.

Vibrams sulor är ofta styva. Softstare har en mjuk Vibram-sula på sina boots, men den tål slitage jättedåligt. Mina blev snedslitna på nolltid, nu så pass att de är svåra att gå i. Har inte utsatt mina för stenskävel och sånt, haft dem i stan. Tror det skulle gå bitar ur gummit om man försökte sig på det. Vet inte vilka andra sulor det finns. Lems har ju sina egna.
 
Senast ändrad:
Inte för att jag tror att du kan köpa sulor från Lems, men materialet verkar mycket bra. Bra grepp också.
 

Bilagor

  • lems_sole.jpg
    lems_sole.jpg
    37.8 KB · Visningar: 231
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lars11 Krokar till kängor? Gör det själv 4
Vägslav Fetta in kängor! Gör det själv 2
Zingo62a Täta Kängor ????? Gör det själv 10
BertilJ Läckande Goretex-kängor Gör det själv 2
Herr Kantarell Vård av kängor? Gör det själv 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...