Backiga 1-2,5 mils loopar i Stockholm

Försöker träna upp mig inför Fjällräven Classic och undrar om det finns några 1-2.5 mil långa loopar i Stockholmsområdet. Gärna backigt. Tanken är att ta en loop åt gången. Tillbaka i startposition kan man fylla på vatten, strectha lite etc. och ta beslutet att ta ett varv till eller åka hem beroende på humör, skador etc.

Har sprungit som mest 2,5 mil per gång i sommar men det känns lite trist att göra det i 5 km spår så jag drar mig för det.

Det blir kanske ingen friluftskänsla men kommer att ha mycket att göra i sommar så det är bättre än ingenting.
 
Finns

många variationsmöjligheter t ex vid Ursvik, Rudan, Brantbrink/Lida och Kärrtorp/Hellasgården. Vilket underlag önskas?

Förstår att frågan var aktuell förra sommaren men andra kanske har samma fundering.

Thure
 
Annars kan du ju gå mellan två pendeltågsstationer också / fram och tillbaka.

Förra helgen startade jag vid Flemingsberg och gick mycket längs sörmlandsleden ner till Gladökvarn, sen till Ådran, upp på Tornberget, sen norrut till Örans torp och avslutade med att vika av till Jordbro, därifrån kan man åka hem med pendeln. Totalt 25 km ungf.

Fina partier trots att det är så nära stan faktiskt.
 
Lidingö? Starta vid Lidingövallen och spring åt valfritt håll i Lidingöloppsbanan, ta någon genväg någonstans för att få ner distansen till 25 km.

Jaha, den här tråden var två år gammal...
 
10 eller 15 km spåren vid Gömmaren i Huddinge är nog de värsta(bästa!) löpspåren i Stockholmsområdet. Är väl totalt ca 1.5 km som är lättsprunget, resten går konstant upp och ned på små stigar med mycket rötter och sten.
 
Trådlyft men Extreme-spåret på 15 km i Ursvik i Sundbyberg/Solna lär vara en bra promenad. Även cykelspåret, NICK, där jag och andra cyklar MTB är bra. Dock kanske inte helt optimalt att gå där, i alla fall utan att vara beredd på att hoppa ur vägen. Rötter och sten och upp och ner hela tiden. Troligen jobbigare än den normala fjällvandringen (undantaget blockterräng).
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...