Nu bygger vi om...

talthoff

Forumvärd
zeromaker; sa:
Jag efterlyser en koppling mellan exempelvis outlookkalendern på min pc och utsidans kalender. Så att man enkelt kan ladda ner hela kalendern till datorn.Vore schysst med en sådan funktion till mac också.

Att "automatisk" synka med Outlook innebär massa programmering, eftersom MS dessutom släpper nya versionen kräver det underhåll. Dessutom blir det en klientprogramvara som måste skrivas. Så någon synkning mellan OL (som alla dessutom inte använder) och Utsidan tror jag inte på.

Däremot så tror jag på fixa ett RSS flöde, så man kan tanka ner det på sin dator.

-Thomas
 
Re: Mina två kottfjäll

Jag håller med om de som förordar Utsidan som community. Själv läser jag vissa forum regelbundet och utgår alltid mina besök på Utsidan från forumen.

GustavOh; sa:
Nej skulle jag önska mig EN ny funktion i forumet, så vore det om ni kunde spara undan vilket inlägg, alternativt vilken sida som är varje användares sista lästa i varje tråd.
Ibland lämnar man en intressant diskussion på sidan fem. När man kommer tilbaka är tråden på sidan 18. Då är det rätt besvärligt att hitta tillbaks. (Dessutom är det förmodligen snarare där man lämnade tråden än tio sidor senare som man hittar något intressant...)

Detta håller jag fullständigt med om.

Dessutom skulle jag önska att det kommentarsträd som byggs upp under respektive diskussion var synligt så att man såg vem som kommenterade vem.

Jag har "Forum -> visa senaste" som min hemsida i IE, det visar hur mycket jag uppskattar Utsidan och det jobb ni gjort för att skapa den!
 

talthoff

Forumvärd
>Dessutom skulle jag önska att det kommentarsträd som >byggs upp under respektive diskussion var synligt så >att man såg vem som kommenterade vem.

Nya forumet har "trådad visning", eller som idag. Det är en inställning som varje medlem gör.

-Thomas
 
En total uppstädning av recensionsbanken måste till om det ska vara någon nytta med den. Mycket svårsökt idag. Skulle nog behöva delas upp mer i tydliga kategorier.
Vore bra med en recensionsmoderator också som vid behov flyttar recensioner rätt.

Forumet tycker jag fungerar bra överlag. En liten detalj som skulle göra mig glad är om det i alternativtexten som visas när man håller pekaren över en trådrubrik på förstasidan även visades när senaste inlägget i tråden gjordes.
Visning av de senaste inläggen under svararutan som på fotosidan är också en funktion som skulle göra svarandet enklare.
 
talthoff; sa:
Den visas som ett asciimönster och lagras som en minneslucka ...
Jag tror dom flesta förstod vad Per menade, och mitt förra svar oxå.
Isf tillhör jag dom som har förståndslucka? Mitt intresse är rent tekniskt. Men strunt samma...
 
Rungá; sa:
talthoff; sa:
Den visas som ett asciimönster och lagras som en minneslucka ...
Jag tror dom flesta förstod vad Per menade, och mitt förra svar oxå.
Isf tillhör jag dom som har förståndslucka? Mitt intresse är rent tekniskt. Men strunt samma...

Nu när Rungá kliver fram och erkänner sin okunskap så törs jag också göra det. Hajjade nada av det där svaret, iofs överlever jag utan att förstå det, men iaf ;)
 
Hade ju varit kul med några experter, liknande som på fotosidan inom olika områden, å om jag inte har helt fel så har jag sett personer som bl.a Ola skinnarmo vandra omkring här på utsidan.. Det hade ju varit intressant skulle jag tro, nu som idag blir det mycket spekulationer om ting å tång som ingen vet nåt om.. tex huruvida andas i sovsäcken är bra eller dåligt på nordpolen.. å det är väl i princip bara han å några till som kan svara på det bättre?

Ja, å sån någon paddelexpert, naturfotograf osv..
 
Toffs; sa:
Hade ju varit kul med några experter, liknande som på fotosidan inom olika områden, å om jag inte har helt fel så har jag sett personer som bl.a Ola skinnarmo vandra omkring här på utsidan.. Det hade ju varit intressant skulle jag tro, nu som idag blir det mycket spekulationer om ting å tång som ingen vet nåt om.. tex huruvida andas i sovsäcken är bra eller dåligt på nordpolen.. å det är väl i princip bara han å några till som kan svara på det bättre?

Ja, å sån någon paddelexpert, naturfotograf osv..

Då kan Skinnarmo få styra upp recensionsbanken när han ändå håller på ;)
 
Toffs; sa:
Hade ju varit kul med några experter, liknande som på fotosidan inom olika områden, å om jag inte har helt fel så har jag sett personer som bl.a Ola skinnarmo vandra omkring här på utsidan.. Det hade ju varit intressant skulle jag tro, nu som idag blir det mycket spekulationer om ting å tång som ingen vet nåt om.. tex huruvida andas i sovsäcken är bra eller dåligt på nordpolen.. å det är väl i princip bara han å några till som kan svara på det bättre?

Ja, å sån någon paddelexpert, naturfotograf osv..

Jag kan svara på hur det är att andas i sovsäcken i norrbottens inland :) Här är vi alla experter inom våra områden. Spekulationer är väl det som håller utsidan så levande, och vill någon "expert" hoppa in och lägga fram sin syn så är det ju bara positivt. Men jag tror utsidan skulle gå en mindre livfull framtid till mötes om det inrättades något slags expertregim vars ord automatiskt--om än omedvetet--hade företräde framför andras. Folk skulle nog helt enkelt bli jävligt blyga för att yttra sina i sammanhanget ringa ord.
 
lapetter; sa:
Jag kan svara på hur det är att andas i sovsäcken i norrbottens inland :) Här är vi alla experter inom våra områden. Spekulationer är väl det som håller utsidan så levande, och vill någon "expert" hoppa in och lägga fram sin syn så är det ju bara positivt. Men jag tror utsidan skulle gå en mindre livfull framtid till mötes om det inrättades något slags expertregim vars ord automatiskt--om än omedvetet--hade företräde framför andras. Folk skulle nog helt enkelt bli jävligt blyga för att yttra sina i sammanhanget ringa ord.
Det beror ju lite på hur det byggs upp skulle jag tro, se på fotosidan, det verkar ju väldigt smart.
 
millimeter; sa:
Då kan Skinnarmo få styra upp recensionsbanken när han ändå håller på ;)
Skinnarmo var bara ett förslag, men att utsidan skulle kunna få hit såna personer tvivlar jag inte på.. På fotosidan har de ju faktiskt lyckas fått dit bl.a en av sveriges bästa naturfotografer, Terje hellesø! :)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...