Tips.

Jag tror, jag vet inte, att Utsidan skulle bli starkare om användarna kunde delge tips utan omvägar genom forumet.

Mitt förslag är, en sektion inom Utsidan där alla kan posta tips för offentlig beskådning.

T.ex. tips på matlagning, maträtter, hygien, materialskötsel, kryddförvaring, kartförvaring, leder... M.m.

Denna sektion kommer med tiden att växa och kanske bli en värdefull databas med tips, utan inblandning av krångliga frågeställningar. Denna sektion skulle kanske kunna vara grunden till ett "expertsystem" inom friluftsliv.

Enkelt beskrivet kan sägas vara ett forum där frågan redan är ställd inom varje kategori; att kriva ett tips som platsar inom kategorin.

Alla får posta, vilket kan leda till dålig indata, därför behöver man även kunna radera vissa "tips".

En sorts städfunktion skulle kunna hålla sektionen/databasen någorlunda atomär (dvs. inte mer information än nödvändigt... Inte onödiga tips). Radera-funktionen för tips skulle kunna bygga på att alla får radera (inte bara posta). Tipset bör dock inte raderas från databasen förräns då ett visst antal med unika medlemmar har trykt på "radera" för det avsedda tipset.

En sektion med sammanställning (kategorisering och hierarkering) av tips tror jag skulle vara en värdefull funktion för Utsidan.

MvH/ Emil P.

PS! Om detta är en repetition av tidigare förslag så ber jag om ursäkt. ¡Sd
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.