Sydafrika juni-juli 2017: The Sardine Run, Djupdykning & Vrakdykning

Från slutet av maj till slutet av juli varje år anländer massiva sardinstim längs Sydafrikas KwaZulu-Natal kust. Mängder av hajar, såsom Brons whaler, Duskies och Black Tips följer de skimrande sardinernas väg, och kalasar på fisken. Marina däggdjur och större fiskar deltar i förföljandet. Kapsälar , knöl- och vikvalar, och tusentals delfiner i sällskap av stim av Shad, Garrick och Geelbek , jagar och tar för sig av det som verkar vara ett obegränsat utbud av sardiner. Kapsulor, skarvar, tärnor och måsar störtbombar sardinerna från luften och ner under vattenytan, som i ett luftangrepp. Och med mig dykandes mitt i allt detta, kommer djur från land, luft och hav alla att delta i ett av naturens största spektakel!

Jag reser till Johannesburg i Sydafrika sista helgen i juni, och därifrån till East London. Sedan privat transport vidare till kusten. The Sardine Run dyker jag den första veckan, och därefter beger jag mig till Western Cape Province för att djupdyka och vrakdyka i två veckor. Utgångspunkten där blir Simonstown vid False Bay, känd för sina vithajar...

Kostnader blir väldigt blygsamma i förhållande till vad man får för pengarna!

- Hör av dig om du också vill du se, uppleva och vara del av ett av naturens största spektakel?
 

Bilagor

  • 30-Guam.jpg
    30-Guam.jpg
    91.1 KB · Visningar: 669

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...