Bästa dykskolan för nybörjare i Stockholm?

Hej,
har ingen tidigare erfarenhet av dykning men funderar på att ta certifikat och tänkte höra om det finns någon specifik klubb/dykskola som har gott rykte eller som man bör se upp med, i Stockholmstrakten?
Tack.
 
Jag har bara hört bra saker om samtliga förutom Stockholms Dykcenter. Sök på dykskolan du funderar på i forumet på dykarna.se så brukar det finnas många åsikter :)

Själv skulle jag rekommendera Sollentuna Sportdykarsällskap p.g.a. att kurserna tar längre tid än hos dykskolorna som kör över en helg, och du får alltså chans att träna så mycket att du verkligen kan känna dig bekväm med din dykning när du är klar.

Har du bråttom eller vill välja nåt centralt i stan så fungerar som sagt även de flesta dykskolorna för att komma igång. Jag tog mitt torrdräktscert hos Alpin och Dyksport, Har varit på utfärder med Oceanic Tech, och handlar ofta hos Dykhuset, och skulle kunna rekommendera alla dessa.
 
Har haft många parkamrater från olika skolor. De jag har varit mest imponerad av direkt efter OW har kommit från fantasea!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...