Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-10-25, 20:48
Taliaferro Taliaferro är inte uppkopplad

fråga Bouldering i Rajasthan i Indien?

Hej

I mitten av november kommer jag att åka till Rajasthan som ligger i nordvästra Indien för att under fem månader göra en fältstudie kring utvecklingsprojekt i närheten av Jaisalmer och Jaipur. Skulle va skittrist att ge upp klättringen när jag är där.

Har du några tips på boulderingställen eller platser där man kan klättra i delstaten?
Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 13:59
embl embl är inte uppkopplad

http://www.jaipurthepinkcity.c ... ure_tour.htm jaisalmer har väl inte så mycket, men jaipur.. (Sjukt stort land är Indien)

http://www.ecoindia.com/mountain/aravalli.html
Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 20:14
molind molind är inte uppkopplad

Jaisalmer

Hej, kul att höra att du skall till Jailsalmer, sagostaden. Gillar du att klättra så kan du väl försöka med fortet,men jag tror att det är ganska porös sandsten. Jag rekomenderar attt du bor på Artist hotel, nära vattentornet, en musikerkoloni med Helmuth från österike som boss. Det pågår där ett broderiprojekt som drivs av Elsa Agelii i byn Bilon Ki Basti.
Jag sitter i Sverige o längtar tillbaka till denna sagostad, avser att åka tillbaka om ett år.
Lycka till
Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 22:36

fråga

Tack för svaren! Kommer också troligvis att spendera en del tid i Pune i och med att vindkraftbolaget som jag kommer att arbeta tillsammans med är baserade där. Jag har läst att Western Ghats i närheten av Pune ska tydligen erbjuda en del klättring. Någon med erfarenhet?
Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 12:38

fråga

Fick via mailkorrespondens veta att Jodphur också potentiellt kan vara relevant som en bas. Någon som känner till klättringsmöjligheter där?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:04.

Logga in